Avatar billede martinussen83 Nybegynder
17. marts 2011 - 22:24 Der er 3 kommentarer

Tilgå sin film arkiv via XBMC uden for lokalnetværk?

Hej folkens.

Jeg er den glade bruger af xmbc og det drejer sig om at min kæreste og jeg har rippet vores dvd samling som vi har på vores Nas server her i huset (Jylland) så via xbmc kan vi så tilgå dem via det lokalenetværk, vi kan også tilgå server via filezilla uden for det lokale netværk via ftp ol.

Vores spørgsmål er om man via XBMC kan tilgå vores film uden for det lokalenetværk?

lad mig uddybe.. min kæreste læser på sjælland og ville gerne kunne benytte XBMC uden for det lokalenetværk så når hun er på skolen kan hun se vores film via XBMC... ind til vidre kan vi nemlig kunne bruge xbmc når vi er i huset og det er lidt træls... selvfølig kan man jo bare hente den film man gerne ville se via filezilla men vi ønsker at kunne streame dem over xbmc hvis i forstår.

Jeg har kigget lidt på nettet efter nogen guides men uden held.

Håber der er en der kan komme med et hint.

Mvh Martinussen83
17. marts 2011 - 23:15 #1
du kan via noget der hedder Orb, der gør du kan streame dine film, musik, og billeder ud af huset. men orb har det problem at det ikke kan stream ISO filer s: så derfor skal de konvateres til AVI
Avatar billede martinussen83 Nybegynder
18. marts 2011 - 13:03 #2
#1

Tak for dit svar. Men har prøvet Orb engang for noget tid siden og jeg synes ikke det er nær så godt som XBMC. Som mit spørgsmål er så er det hvordan man får XBMC til at modtage indholdet til min nas-server når jeg befinder mig uden for mit lokalenetværk.
Avatar billede natas-dk Nybegynder
20. marts 2011 - 22:27 #3
VPN...
hvis din router har VPN i sig.. så kan din kæreste logge på jeres hjemmenetværk.. Og bruge sin XBMC som om hun var hjemme..

Der findes også nogle software VPN  pc<->pc men kan ikke lige huske om de giver adgang til local nettet og ej heller hvad de hedder...  har ikek selv brugt dem..

Kommer så også an på om du har upload hastighed nok, til at kunne streame over internettet...