Avatar billede kak Nybegynder
16. marts 2011 - 22:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tillad kun "Ja" og "Nej" via regularexpressionvalidator

Jeg forsøger at begrænse mulighederne i et tekstfelt, til at man kun kan skrive "Ja" eller "Nej" (gerne case-insensitive). Jeg bruger en <asp:RegularExpressionValidator man kan ikke få det til at virke (eller heller ikke særlig stærk indenfor RegularExpressions, så det kan godt være simpelt, uden at jeg ved hvordan det skal gøres).

Nogle gode forslag?
Avatar billede keysersoze Guru
16. marts 2011 - 23:10 #1
Nu kan du selvfølgelig have dine grunde til det men er det ikke at besværliggøre det for brugeren? En checkbox, et sæt radiobuttons eller en dropdown lyder lidt mere tilgængeligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. marts 2011 - 23:18 #2
"(Ja)|(Nej)"
Avatar billede kak Nybegynder
17. marts 2011 - 08:28 #3
keysersoze, ved oprettelse er det også lavet som en dropdown, men man har efterfølgende mulighed for at rette det via et gridview. Jeg havde ikke tænkt på, at man jo (sikkert) godt kan lave en dropdown ved edit i et gridview, fremfor en textbox, som jeg bruger nu.

Men det er generelt meget sjældent man vil rette det (så skal man have valgt forkert fra starten), så derfor har jeg valgt at bruge den nemme løsning, som arne_v er kommet med. Så arne_v, vil du oprette et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2011 - 12:28 #4
svar