Avatar billede Rotn Novice
16. marts 2011 - 09:49 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Nedgradering af Inet 9.0 til 8.0

Hej Ekspter.

Jeg fortryder inderligt at jeg har installeret Inet explorer 9.0

Den er fyldt med fejl og 90% af de hjemmesider jeg besøger er ikke understøttet af den.

Kan jeg uden at køre en systemgendannelse få den tilbage til 8.0?
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. marts 2011 - 10:15 #1
Avatar billede Rotn Novice
16. marts 2011 - 10:29 #2
Hej Michael. Tak
Skriv lige svar.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. marts 2011 - 10:33 #3
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter.
Avatar billede Rotn Novice
16. marts 2011 - 10:38 #4
Tak for hjælpen alligvel :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2011 - 11:09 #5
Her kører IE9 uden problemer.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. marts 2011 - 15:19 #6
#5
Fungerer ikke så godt med versioner fra XP og ned.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2011 - 20:15 #7
Der er ikke nævnt OS...?
Avatar billede Nimras Nybegynder
16. marts 2011 - 20:51 #8
IE uanset version er lige som Chrome noget man skal holde sig fra så det sagt pænt griner.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2011 - 20:57 #9
Ja det er jo så din helt egen holdning du der pådutter alle...

LOL :D
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. marts 2011 - 20:58 #10
#7
Nej, men jeg tolker det som om, du tror det er en "fejl 40", hvilket ikke er sikkert.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2011 - 21:03 #11
Du har ret.
Det ville være lækkert hvis Rotn ville uddybe.
Jeg har brugt den hele dagen, og har ikke mødt nogen sider den ikke kunne vise endnu.

Det kunne måske tænkes det er en beta Rotn bruger?
Avatar billede Nimras Nybegynder
16. marts 2011 - 21:12 #12
#9 Nej det faktisk mere en konkret ting.

#11 Hehe lad mig se understøtter kun HTML5 på ca 60%.

Dette betyder at der er utrolige mange sider som der idag er ved at skifte til HTML5 som ikke vil virke da IE9 ikke kan finde ud af de sidste 40%.

Chrome nyeste rammer kun med hele 65% imod Firafox 4 som stadig er beta der som den eneste understøtter HTML5 100%.

IE9 er selvom den er færdig fejlbehæftede, usikker og for nem at bruge imod en bruger af den for at få adgang til deres maskine uden om deres sikkerhed desværrer har den samme sikkerheds brist som alle IE har til dags dato.

Lige som at jeg personligt og her har vi en personlig holdning ikke bryder mig om at den lige som Chrome konstant er aktiveret i baggrunden i dit styre system og sluger resourcer BARE for at den skal kunne starte hurtigere og dermed give en bruger opfattelsen af at den dermed er bedre end andre.

Firefox 4 som jeg tester lige som jeg har testet Chrome, IE osv. sidder nu med IE9, CHrome 10 og vil stadig sige at Firefox 3 og snart 4 er bedre, mere sikker samt FF4 er hurtigere end de andre.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. marts 2011 - 21:27 #13
#12
Det er KUN mac der fungerer.

FF er heller ikke fejlfri. Så længe ingen af dem følger en standard 100%, vil der altid være for- og bagdele med alle browsers.
Avatar billede Nimras Nybegynder
16. marts 2011 - 22:02 #14
#13

LOL MAC fungere heller ikke især ikke med flere af de viruser som er på vej og det faktum at en MAC er nemmere at bryde og få adgang til end en PC med XP på er ingen kommentarer om W7 og Vista lol.

"FF er heller ikke fejlfri. Så længe ingen af dem følger en standard 100%, vil der altid være for- og bagdele med alle browser"

Vi er enige om FF ikke er fejlfri men til foreskel for IE så følger FF og Chrome standarden 100%.

IE derimod følger ikke standarden men følger Microsoft egen STANDARD som er under al kritik af blandt andet WWW Fonden som er dem der sætter standarden og som står bag internettet idag.

Men hvor FF har en foredel i forhold til alle andre browsere er nemlig at den er 100% Open Source og alle hjælper frivilligt til at holde den sikker og foran.

Chrome derimod kommer med Googles egen spyware, malware og Adaware som er lovligt fordi du acceptere det men det er jo hvad den har med sig nemlig ting som samler oplysninger om du vil det eller ej omkring hvad du har på din pc, hvad du laver på din pc og hvilke sider du besøger lige som dine koder bliver gemt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. marts 2011 - 22:10 #15
#14
Selv sidder jeg med Open Source på både PC og telefon (Linux/Android), men grunden til at jeg skrev som jeg skrev, angående MAC, er at du lyder som en MAC-fantast.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. marts 2011 - 22:10 #16
Bare med FF, selvfølgelig. Open your mind ;o)
Avatar billede Nimras Nybegynder
17. marts 2011 - 13:37 #17
#15 + 16.

Nej er skam ikke FF fan tværtimod jeg er fan af det som er bedst når det gælder følgene krav fra min side:

1. Stabilitet.
2. Sikkerhed.
3. Nul spyware, malware og adaware som følger med.
4. Holdes opdateret og fejl samt sikkerheds problemer lukkes hurtigt.

Disse 4 krav der er FF stadig den som 100% overholder dem alle og endda overholde alle bedre end alle andre browsere på market gør.

At Chrome er hurtigere og på nogen punkter flottere end FF kan vi kun være enige om.

Men Chrome falder på især 2 - 4.

IE falder på 1 - 4.

Jeg tester hver månede de nyeste BETA og ikke BETA udgaver der er af de forskellige browsere samt følger med på producentens hjemmeside og andre for at se hvad de skriver.

Dette gør jeg for at se om der er kommet nyt som er bedre.

At FF indtil nu ikke er slået på de 4 punkter er ikke noget jeg har valgt.

At Chrome og IE fejler totalt på disse punkter heller ikke mit valg.

Mit andet valg som Browser for tiden er Opera.

Så er på ingen måde en fantas det lige som på hardwaren der kigger jeg på hvem er bedst og foran når jeg køber ind med untagelse af lydkort her er der kun 1 producent som er noget værd.

Så medmindre du kan komme med noget som beviser at FF ikke er den bedste valg når det gælder de 4 krav så vil det jeg skrev jo stadig være sandheden og korrekt nemlig IE og Chrome er noget lort og man skal holde sig væk.