Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
15. marts 2011 - 10:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Apps programering til iphone's

Hej eksperter

Jeg kunne godt tænke mig at komme igang med programmering af applicationer til apple's produkter som ipod touch og iphone.

Men har hørt før man lov til at udvikle apps til deres produkter skal man købe en af deres pc'er, er det rigtigt?

Og så ville jeg høre hvilke koder bliver mest benyttet, når det er game apps vi snakker om?

MVH Christian
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
15. marts 2011 - 11:02 #1
http://www.eksperten.dk/spm/929550
http://www.eksperten.dk/spm/921947

Vil give dig lidt information omkring det.

Og tænk på at du skal punge ud med penge for at komme igang.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
15. marts 2011 - 11:16 #2
Hej heinzmx

Det lyder lidt bøvlet at komme igang med at programmere apps til deres produkter, både med udstyret og godkendelse osv.

Men er det på samme måde med Android, skal man også havde sine apps godkendt, og skal man havde nogle bestemte produkter osv?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
15. marts 2011 - 11:43 #3
Android er meget mere åbent.

Du kan bruge Windows, Mac eller Linux til at programmere.

Det du skal bruge er Android SDK, Eclipse (udvikler miljø), og Android ADT (eclipse plugin). Derudover skal du have installeret JDK.

Android App skrives i java.

Kig evt. på:
http://developer.android.com/guide/index.html
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
15. marts 2011 - 15:43 #4
Tak for hjælpen heinzmx, læg et svar så for du point
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
15. marts 2011 - 16:28 #5
Svar
Avatar billede Dartemis Nybegynder
16. marts 2011 - 08:51 #6
for at lave apps til iphone skal du "rigtig" bruge en Apple Developer konto, som koster 7-500 om året. Der efter, hvis det skal gøres på den rigtige måde, skal du ha en mac, så du kan bruge xcode som er til mac only!

Du kan komme uden om mac, ved at hente programmet Appcelerator Titanium og lave det i JS
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
16. marts 2011 - 09:04 #7
Men risikoen er der vel så for at Apple ikke godkender programmet. Det er de i deres gode ret til.