Avatar billede web-girl Nybegynder
14. marts 2011 - 18:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

WI-FI på bærbar og mobil

Hejsa

Det er ved rent held (fuldstændig uerfaren) lykkes mig at resette min Linksys trådløse router som kører sammen med en ZyXEL router (jeg havde glemt password og skal have WI-FI adgang på min mobil Sony Ericsson X10 Mini). Men nu kan jeg se det trådløse netværk på både den bærbare og på mobilen, men når jeg taster det korrekte, nye password siger de begge at det er forkert ... hvad gør jeg mon forkert?

På forhånd tak
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2011 - 19:06 #1
husk der er forskel på STORE og små bogstaver. Hvis du er 100% procent sikker, så skift koden igen.

Kan du få net på en anden enhed ?? Andre mobiler?
Avatar billede web-girl Nybegynder
14. marts 2011 - 19:19 #2
jeg er 100 % sikker på at jeg taster det rigtige password, ja. Jeg har net her på min faste PC som routerne kører på og det kører som det skal. Jeg har ikke andre mobiler at teste med, desværre. Vil du mene jeg skal resette routeren igen? password er det eneste jeg har rørt ved inde i de mange settings der er til Linksys'en, kan der være et eller andet med IP adresse eller noget?
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2011 - 19:21 #3
Den pc du kan få net på er det trådløs?? Hvilket styresystem?
Avatar billede web-girl Nybegynder
14. marts 2011 - 19:50 #4
ZyXEL router er koblet til trådløs Linksys router som så er koblet i PC'en på Windows XP (nej, jeg kan ikke opgradere)

Jeg har nu resat igen og alt kører fint så længe jeg ikke laver password om ... dvs. trådløse net er ikke låst.
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2011 - 20:18 #5
Det er højst sandsynlig fordi du ikke køre med samme kryptering/sikkerheds type.

Nogle pc`ere/routere kan ikke f.eks ikke køre i WPA2, så du skal lige sikre dig, at du har ens Sikkerheds type på hhv. routeren trådløse og pc`ens trådløse netkort.

PS. kan hedde. WEP / wpa-psk / WPA2

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5335
Avatar billede web-girl Nybegynder
13. juli 2011 - 10:24 #6
Jeg har i mellemtiden fået iMac og det trådløse driller stadig ... det kører fint, men jeg har problemer med at få sat en adgangskode op til netværket, så lige nu kan alle koble sig på ... gode råd modtages med kyshånd :-)
Avatar billede haverslev Novice
13. juli 2011 - 13:28 #7
Du skal ind i din router og aktivere krypteringen, bedst med WPA2 kodning.

Skriv en selvalgt kode derind og husk at gemme/safe ændringen på din router.
Nu skaulle du så kunne finde din trådløse forbindelse på dine bærebare enheder og vælge at opret forbindelse.
Du vil første gang, blive bedt op at indtaste krypteringskoden - indtast den kode du har indtastet i routeren og vælg "opret forbindelse"
Avatar billede web-girl Nybegynder
27. juli 2011 - 07:42 #8
Haverslev, det hjalp :-) Smider du et svar?
Avatar billede haverslev Novice
27. juli 2011 - 08:40 #9
Godt at det hjalp ;-)