Avatar billede Poke_Dewgong Nybegynder
14. marts 2011 - 13:29 Der er 1 løsning

CSV import Microsoft Dynamics 2010

Hej

Jeg har et spørgsmål om, hvordan jeg importere en csv fil der er gemt i en tekstfil ind i Microsoft Dynamics C5 2010. Det er både kontopland og posteringer.
Skal jeg åbne de to csv filer i excel, også gemme dem som "rigtige" csv filer også importere?

Med venlig hilsen

Robert
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
14. marts 2011 - 14:16 #1
Hej Robert,

Import af kontoplan og posteringer forgår hver for sig. Det vil sige at du skal lave en CSV fil for hver af de to datatype.

Importen finder du f.eks. under GENERELT / PERIODISK / DATAMANIPULATION.  (Husk du skal være brugertype 'Administrator' for at kunne dette.)

Du kan også tilgå det samme menupunkt under FINANS / TILPASNING / VEDLIGEHOLD / IMPORT / KONTOPLAN  (POSTERINGER for posteringerne)

Husk at opstille det samme antal poster i definitionen, som du har i din eksterne datafil.

Med hensyn til posteringerne kan det være lidt mere avanceret. Lidt afhængigt hvorfra du har posteringene, kan det være en god ide at indlæse disse til en kassekladde og så bogfører disse.

Hvis du har posteringerne fra en anden C5 er det lidt lettere. Dog skal du passe på med feltet RecID. Indlæser du direkte fra en fil og medtager dette felt, kan den nye C5 ikke hitte rede i det nummer som den tildeler nye poster efter,  og du risikerer at få efterfølgende problemer.

Du kan dog omgå dette, hvis du kender det højeste RecID som dine eksterne data anvender og så manuelet sætter et RecID i den nye C5 som er størrer, inden du begynder at bogfører i den nye C5.

For at kunne fortælle helt nøjagtigt hvad der er bedst for dig kunne du fortælle lidt om hvorfra de har dine data.

Med venlig hilsen
ADDCON-C5