Avatar billede soenderskov Seniormester
14. marts 2011 - 00:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DNS records

Hej er der på nogen måde en mulighed for at jeg kan pege mit domæne sådan at det tilgår min ip xx.xxx.xxx.xx:xx

:xx er portnummeret på min remote kontrol af min router...

vil gerne have det sådan at når jeg går ind på mit domæane www.xxxxxxxx.dk at den så ryger ind på min ip på det forudspecificerede port nummer så jeg kan logge ind på min router ???
Avatar billede iss Novice
14. marts 2011 - 06:18 #1
Nej, DNS er ikke portnummere, kun hostnavn til IP.
Avatar billede natas-dk Nybegynder
14. marts 2011 - 07:16 #2
hvis du ikke bruger hjemmesiden på dit domæne www.xxxxx.dk til noget kan du lave en redirect fil i roden på den

med en
<META HTTP-EQUIV=REFRESH CONTENT="1; URL=http://www.xxxxx.dk:8080">

så vil den lave url'en om til den indtastede url..

eller hvis du f.eks har dit domænenavn hos one.com

så kan du lave et Web-alias eller "Web-forward" som peger på en anden url
Avatar billede natas-dk Nybegynder
14. marts 2011 - 08:14 #3
p.s  du kunne jo så f.eks lave det som router.xxxxx.dk
Avatar billede natas-dk Nybegynder
20. marts 2011 - 22:05 #4
Fik du kigget på det...
Avatar billede soenderskov Seniormester
28. marts 2011 - 12:32 #5
Hej og undskyld jeg har været ret meget fraværende herinde... men fik lige en lille datter så der har været tryk nok på :)

Jamen jeg bruger noget der hedder quickdns og har ingen server plads overhovedet så kan jeg vel ik lave den <META HTTP-EQUIV=REFRESH CONTENT="1; URL=http://www.xxxxx.dk:8080"> ???
eller Alias kan det laves hos dkhostmaster???
Avatar billede soenderskov Seniormester
12. april 2011 - 16:32 #6
natas-dk savner dit svar :-)
Avatar billede natas-dk Nybegynder
01. maj 2011 - 21:18 #7
:)....
nej du kan ikke lave det hos DK-hostmaster

Så du må se på quickdns, hvad de har af muligheder...
Avatar billede soenderskov Seniormester
22. januar 2013 - 14:52 #8
lukker spm pga tiden der er gået

quickdns blev løsningen
Avatar billede iss Novice
22. januar 2013 - 15:08 #9
DNS kan ikke være løsning, DNS er ikke porte og velbekomme.