Avatar billede nemlig Professor
08. marts 2011 - 20:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

NemID vil ikke virke trods nyest JAVA

Hejsa.
Jeg er lige ved at hjælpe en nabo, hvor NemId ikke virker. Java starter med at loade, men så vises der blot en hvid skærm, hvor der i stedet burde være vist login-felter til NemID.

Styresystem = Vista
Internet Explorer 8 eller nyeste Crome
Jave er afinstalleret og nyeste version er installeret. Når der testes på
http://www.java.com/en/download/testjava.jsp
kvitteres der med at det virker og det er seneste version.
Antivirus er opdateret og der kørt en ccleaner.

Nordea's hotline har været på sagen og mener at pc'en skal formateres og alt installerede på ny.
Avatar billede milter Ekspert
08. marts 2011 - 20:35 #1
Bruger du McAfee? Så er der måske en løsning her. Se #21:

http://www.eksperten.dk/spm/919599
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. marts 2011 - 20:42 #2
Prøv via Google Chrome

Har også problemer med IE og NemID af og til.
Avatar billede nemlig Professor
08. marts 2011 - 20:49 #3
#1 - De er ikke McAfee, og de aktuelle antivirus program har jeg også prøvet at deaktivere.
#2 - Som skrevet (i hvert fald ment :) anvender jeg både IE8 og nyeste Crome. Virker ikke på nogen af dem.

Jeg har så lige opdaget, at der logges en java-fejl i en tekstfil på skrivebordet.
Indholdet kan ses her:
http://www.fam-johansen.dk/error.txt
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. marts 2011 - 21:00 #4
Måske dette er et vildskud...

Afinstaller alt java, hent Ccleaner - brug funktionen til at rydde op i registreringsdatabasen.
Installer nyeste Java og prøv igen.
Avatar billede milter Ekspert
08. marts 2011 - 21:15 #5
Hvilket grafikkort har du, og hvad er datoen for dens driver?

De oplysninger burde du kunne finde via Enhedshåndtering > Skærmkort > Dobbeltklik navnet på dit grafikkort.
Avatar billede nemlig Professor
08. marts 2011 - 21:31 #6
#4. Jeg har prøvet det i omvendt rækkefølge. Jeg prøver lige at afinstallere java igen, køre ccleaner og installere java derefter.

#5. ATI Radeon HD2400 PRO. Driver fra 14.09.2007. Jeg prøvede at opdatere driver via enhedshåndteringen, men fik meldingen, at den er OK.
Avatar billede milter Ekspert
08. marts 2011 - 22:00 #7
Jeg ville prøve at opdatere driveren til grafikkortet. Den nyeste findes her og er fra februar, 2011:

http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_vista-32.aspx

.... medmindre altså din computer kræver en driver fra fabrikanten af bundkortet. Hvilken computer sidder det i?
Avatar billede nemlig Professor
08. marts 2011 - 22:18 #8
Hejsa igen. Så kører det, og det løste sig efter opdatering af skærmdriveren.
Tusind tak til jer begge for jeres bidrag.
Milter kom med løsningen -derfor må det være Milter der får pointene.
Send venligst et svar Milter.
Avatar billede milter Ekspert
08. marts 2011 - 22:30 #9
Velbekom :-)

Godt naboen prøvede dig og eksperten.dk og ikke fulgte Nordeas råd :-)
Avatar billede nemlig Professor
08. marts 2011 - 22:39 #10
Hehe - jeg havde jo ligesom set, at jeg nok fik opgaven med at geninstallere, hvorfor jeg håbede på at den nemmere løsning med Exp. virkede - og det gjorde den.. :)

Hvad fik dig på sporet af, at de var grafikdriveren?
Avatar billede milter Ekspert
08. marts 2011 - 23:01 #11
En læsning af java-loggens beskeder om "... pointing to unknown location"

... og:
"PATH=C:\Program Files\Internet Explorer;;C:\Program Files\PC Connectivity Solution\;C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbem;C:\Program Files\Intel\DMIX;C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static ..."

... kombineret med en søgning på nettet :-)
Avatar billede nemlig Professor
09. marts 2011 - 16:45 #12
Sejt..:)