Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
30. juli 2001 - 12:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kommunikation mellem Token Ring og Ethernet

Jeg forsøger at få en Windows 2000 server til at agere router mellem et Token Ring og et Ethernet netværk.

Jeg har installeret et Token Ring netkort og et Ethernetkort i maskinen, og konfigureret dem i henhold til netværkene på begge sider af maskinen, og enabled routing i i Win2000.

Fra en PC på Token Ring siden kan jeg pinge ethernet kortet i serveren, og vice versa fra ethernet siden, men jeg kan ikke se PC\'er på den anden side af serveren. :(

Er der nogen der kan forklare mig hvad der er galt???
Avatar billede svindler Nybegynder
30. juli 2001 - 12:40 #1
Du skal sætte pc\'erne op til at bruge serveren som router til det modsatte net. Alternativt kan du fortælle pc\'ernes eksisterende default router vejen til de modsatte net.
Du skal tillade serveren at være router (\"Enable IP Forwarding\" på Routing-fanebladet i TCP/IP properties.
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
30. juli 2001 - 13:26 #2
Jeg kører som sagt Win 2000, og den har ikke noget routing fanebled i TCP/IP properties. Jeg har derimod enabled routing, d.v.s. startet routing servicen - er det det du mener?

Jeg har sat PC\'erne op til at bruge serveren som router - jeg har givet T/R PC\'erne serverens T/R netkort som default gateway, og ethernet PC\'erne har fået serverens ethernet kort som default gateway (jeg har også prøvet at angive T/R PC\'erne default gateway til serverens ethernetkort og omvendt for ethernet PC\'erne, men det virker _heller_ ikke).

Jeg er begyndt at tvivle på om det kan lade sig gøre at route mellem T/R og ethernet med en PC og to netkort, eller om man skal have fat i en decideret router eller bridge.
Avatar billede svindler Nybegynder
30. juli 2001 - 13:45 #3
Ja, der kom lige en NT smutter ind.
Har du tilføjet de to interfaces til Routing and Remote Access servicen?
Kig evt på http://www.microsoft.com/windows2000/en/server/help/ under Networking/Routing and Remote Access/Routing/How To/Manging Routing Interfaces/Add a Routing Interface svarende til
http://www.microsoft.com/windows2000/en/server/help/mpr_how_addlaninterface.htm?id=2426
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
30. juli 2001 - 14:43 #4
Tak for dine links. Jeg chekker dem lige. :)
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
31. juli 2001 - 11:59 #5
Hej svindler! Jeg får ikke lejlighed til at prøve det af den næste uges tid, men da du har henvist mig til nogle steder hvor jeg helt sikkert kan få hjælp til det, får du mine point! :-)

Tak for hjælpen!