Avatar billede skaarup75 Nybegynder
08. marts 2011 - 13:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fax til email

Hej

Her i vores firma har vi i mange år haft et faxnummer, som vi gerne vil udfase, da vi stort set ikke modtager fax mere - og aldrig sender fax.
Vi får dog nogle få og derfor skal vi beholde faxnummeret i et stykke tid endnu.
Jeg har prøvet at tilmelde mig en fax til email-gateway, men for at det skal virke skal faxnummeret flyttes til en anden udbyder og det kan det ikke, da nummeret er en del af en nummerserie hos TDC.

Så det er altså IKKE en mulighed.

Hvad gør vi så? Sætter vi bare et analogt modem i én af vore computere og tilslutter faxlinien til den og kan man så få noget software, der kan sende de indkommende fax som en email?

Jeg er lidt på bar bund, så alt hjælp vil blive modtaget med kyshånd!

Mvh. Claus
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2011 - 14:46 #1
kan du ikke oprette nyt nummer hos den 'rigtige' udbyder, og så viderestille dit faxnummer til det nye? Det ville være den letteste vej, da I så ikke skal bøvle med det selv.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
08. marts 2011 - 15:31 #2
jeg havde i sin tid lavet software til disse kort:
http://www.dialogic.com/products/ip_enabled/FoIP/default.htm

men der er noget software som kan købes med, men kender ikke hvad det kan, måske er det nok til jeres behov....
men nemmeste løsning er nok claes57 forslag.
Avatar billede skaarup75 Nybegynder
09. marts 2011 - 10:46 #3
killer_bee: Du har ret i at claes57's forslag klart vil være det letteste, så jeg afventer lige TDC i øjeblikket. Der var lidt tvivl om nummeret overhovedet kunne viderestilles??!
Avatar billede killer_bee Nybegynder
09. marts 2011 - 11:57 #4
Ok, men det burde vel ikke være noget problem med at viderestille, men ja det er jo TDC... og det har nogle mærkelige reglen en gang immellem :D
Avatar billede claes57 Ekspert
09. marts 2011 - 12:07 #5
når man viderestiller, så betaler man typisk Xkr ekstra pr måned for servicen, og alle opkald går jo via tdc, så de mister ikke samtaletid på det.
Avatar billede skaarup75 Nybegynder
01. juni 2012 - 11:14 #6
Lukker lige den her. Det er vist på tide ...