Avatar billede paul2302 Nybegynder
02. marts 2011 - 22:16 Der er 5 kommentarer

hjælp mig kommandoprompt sprog

hej jeg har bro for noven koder til kommandoprompt noven man kan lave et prgram ves i kan give mig noven koder til et så bliver jeg glad i kan moske bare lavr prgramet sel det er lige guldi hvad det er for et program og så det i laver skal jeg bare broe de koder i skiver ind så kan i sende den til mig på det her eller min imail er paul12paul12@live.dk
02. marts 2011 - 22:35 #1
Øhhhh - hvad ???
Avatar billede irve Praktikant
02. marts 2011 - 23:06 #2
Hey Paul

Det er lidt sort det du skriver, hvis du ikke er bedre til dansk er det sikkert også svært at lærer DOS/CMD kommandoer.
Skriv evt HELP i Prompten, så er du godt på vej....
Paul - lær dansk, det er vigtigt :-)
Avatar billede vallemanden Nybegynder
02. marts 2011 - 23:54 #3
http://www.eksperten.dk/spm/933095

du må ikke oprette det samme 2 gange
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2011 - 14:56 #5
paul2302:
Det er den helt rigtige indstilling at lære fra bunden af!
En anden ting: meningen med et offentligt forum er at alle skal kunne læse med, og det kan de jo ikke hvis nogen anvender mails.

Gem linierne der står mellem '--------' linierne herunder  i textfil: koder.rsp (de 2 tomme linier er vigtige!)

a 100
mov ah,9
mov dx,10b
int21
mov ah,4c
int 21
db 'Laer at skive dansk!$'

rcx
n koder.com
w
q

-----------------------------

Åben et cmd.exe consol vindue med current directory sat til samme mappe som placeringen af koder.txt

udfør i consol vinduet:
debug < koder.txt
koder