Avatar billede e30_fk Nybegynder
02. marts 2011 - 14:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Da jeg ikke har forstand på MySql søger jeg hjælp til at tilføje felter i databasen

I forbindelse med tilføjelse af flere billeder i oScommerce (www.netshop4all.dk) skal jeg have tilføjet følgende linier/tekster i min db:
ALTER TABLE `products`
ADD `product_image_2` VARCHAR( 64 ) NULL DEFAULT NULL ,
ADD `product_image_3` VARCHAR( 64 ) NULL DEFAULT NULL ,
ADD `product_image_4` VARCHAR( 64 ) NULL DEFAULT NULL ,
ADD `product_image_5` VARCHAR( 64 ) NULL DEFAULT NULL ,
ADD `product_image_6` VARCHAR( 64 ) NULL DEFAULT NULL ;

men tør ikke selv gå igang med det for jeg aner intet om hvad jeg skal gøre når jeg har åbnet MySql

Så enten skal jeg have helt klar besked om hvad jeg skal gøre og hvor i db eller også give adgang til db.

Er det ikke muligt at importede felterne på en eller anden måde?
/e30
Avatar billede majbom Novice
02. marts 2011 - 15:00 #1
du skal logge ind på din phpmyadmin-side og under mysql kan du køre den kode du her dér.

du kan starte med at tage backup af databasen derinde også
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. marts 2011 - 15:24 #2
Skal du have flere felter i din tabel eller "bare" have sat data ind i din tabel?
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. marts 2011 - 15:27 #3
Hvis førstnævnte (hvilket det formodentlig er), så tænk på dine inserts og updates også.
Avatar billede e30_fk Nybegynder
02. marts 2011 - 17:27 #4
Hej
Foreløbig tak
jeg vender tilbage i morgen for jeg skal ned og se de lokale spille CL kamp i håndbold mod Sarajevo i aften, men det skulle vel ikke blive noget problem med 5 VM sølvvindere på holdet..;o) - vores lokalhold hedder forøvrigt SG Flensborg Handewitt..;o)

Mvg
/e30
Avatar billede e30_fk Nybegynder
18. juni 2011 - 15:01 #5
annulleret
Avatar billede majbom Novice
18. juni 2011 - 15:07 #6
??