Avatar billede varmeskud Praktikant
01. marts 2011 - 14:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsæt formular i flere rækker i excel

Hej

Jeg vil høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med hvordan man nemmeste kopier en formular og indsætter den på flere rækker i Microsoft Office Excel 2003?

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Så har lavet billede med det som kan ses her - http://www.rcswift.dk/1.pdf

Række 1 står beskrivelsen af rubrikken.
Række 3 står der "indtast" hvor jeg skriver tingene ind. Der hvor jeg så vil have den til at regne tingene ud, der har jeg så skrevet den formel jeg bruger.
Række 2 har jeg så givet et eksempel.

Række 2 skal jeg så have kopieret og indsætte 40 rækker som er mangen til. Blot skal formular tallene jo ændres.

Hvordan gør man dette nemmest?
Normalt så gør jeg det manuelt. Men der må vel være en nemmer og smartere måde?
Avatar billede mesteren_selv Nybegynder
01. marts 2011 - 14:44 #1
Du kan markere de felter det drejer sig om (SUM-felterne) og så trække i nederste højre hjørne af markeringen... Der skulle komme et sort plus..

Så kan du bare trække ned til du har så mange rækker du skal bruge..

Den skulle gerne automatisk rette tallene så der bliver lagt en til pr. række

Når du har trukket rækkerne ned skulle der også gerne komme et lille ikon ved siden af hvor du kan ændre nogle indstillinger, hvis det ikke er helt som du vil have det..

Håber det hjælper..

/Mesteren
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. marts 2011 - 14:57 #2
Hold da op det var simpelt. Super fedt.

Rigtig mange tak for hjælpen.
Avatar billede mesteren_selv Nybegynder
01. marts 2011 - 15:02 #3
Intet problem.. Glad for at kunne hjælpe :)
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. marts 2011 - 15:12 #4
Har et lille tillægs spørgsmål hvis du kan svare på det?
Når den regner tingene ud. Så for jeg f.eks 24,2605kr
Er der en nem måde at få den til kun at have 2-ciffer efter komma?
Sådan at den skriver 24,27kr?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. marts 2011 - 15:22 #5
Formater -> Celler -> Valuta -> Antal decimaler
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. marts 2011 - 15:36 #6
Super. Rigtig mange tak :-)
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
01. marts 2011 - 15:36 #7
Jeg ville mene at den bedste løsning bare er at kopire hele din linje, og så sæt den ind nedunder..
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. marts 2011 - 15:44 #8
Mathias662 - Hvis jeg kopir linien, og sætter den ind neden under. Så skal jeg i hver formel rette række-tallet.

Sådan som mesteren_selv skriver, så gør den hele arbejdet for en. Så super måde at gøre det på.