Avatar billede TinnaML Nybegynder
01. marts 2011 - 00:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar den gamle hp brændte sammen på sin 1 år´s dag.

hej skal have en ny bærbar computer. og har 3 computere i sigte. jeg bruger den til at spille på og når jeg er på skole forløb bruger jeg den meget der og jeg er under dataforløbet it supporter/data tekniker og den skal kunne klare det.
video redigering/animering (dog kun en lille % del).
jeg har en extern harddisk på netværk på 2tb så størelse på harddisk er næsten ligegyldig dog helst ikke mindre end 500gb max pris 8000kr.

ASUS BÆRBAR PC N73JN-TY101V
Intel Core i5 460M processor
4 GB RAM & 1000 GB harddisk
17,3" skærm
nVidia GeForce GT335M grafikkort med 1 GB RAM
DVD brænder
Trådløst .N netværk & Bluetooth
Webkamera & Kortlæser
B&O ICEPower teknologien: SonicMaster.
Læs mere om teknologien her: Sonicmaster.asus.dk
HDMI udgang for tilslutning til TV
USB 3.0 & e-SATA port
Windows 7 Home Premium
kr. 7.499,00
http://www.expert.dk/products/details/0884840725473.aspx

ASUS BÆRBAR PC N53JG-SX090V
Intel Core i5-460M processor
4 GB RAM & 500 GB Harddisk
15,6" HD LED skærm
nVidia GeForce GT 415M grafikkort med 1 GB RAM
DVD brænder
Trådløst .N netværk & Bluetooth
Webkamera & Kortlæser
HDMI udgang for tilslutning til TV
e-SATA port
B&O ICEPower teknologien: SonicMaster
Læs mere om teknologien her: Sonicmaster.asus.dk
Windows 7 Home Premium
kr. 6.499,00
http://www.expert.dk/products/details/0884840728955.aspx

ASUS X52JC-EX354V
Intel Core i5 460M processor
4 GB RAM & 500 GB harddisk
15,6" HD skærm
nVidia GeForce 310M grafikkort med 1 GB RAM
DVD brænder
Trådløst .N netværk
Webkamera & Kortlæser
HDMI udgang for tilslutning til TV
Windows 7 Home Premium
kr. 4.999,00
http://www.expert.dk/products/details/0884840749011.aspx
Avatar billede Dal7400 Nybegynder
01. marts 2011 - 08:35 #1
Hej,

Alle de pcer du har nævnt er fornuftige valg. Dog har jeg et par andre alternativer, og vil gerne give et godt tilbud på pcerene. Du er velkommen til at sende en mail til MDAinvest@ofir.dk - så sender jeg gerne et tilbud til dig.
Avatar billede TinnaML Nybegynder
01. marts 2011 - 08:48 #2
Okay har sendt en mail..
Avatar billede nissen2630 Novice
01. marts 2011 - 08:55 #3
@Dal7400 - Læs lige FAQ inden du begynder med rekalame for dig selv eller dit Firma. Det høre ikke til på Eksperten.

@TinnaML - Giv lige spørgsmålet lidt tid. Jeg er sikker på at der nok skal komme noget du kan bruge... Og endda gratis
Avatar billede TinnaML Nybegynder
01. marts 2011 - 09:11 #4
Okay. Er også på vej ind til Aalborg for at se hvad der er på hylderne derinde. Intet bliver købt i dag alligevel. Har først pengene i morgen.
Avatar billede Nereos Nybegynder
01. marts 2011 - 09:25 #5
Hej Tinna

Er selv igang med Datatekniker uddannelsen, og har selv lige fået en bærbar med 15,6" og i5 460M.
Det kører skide godt og er efter min mening det bedste til prisen lige nu.
Vil nok vælge en med 1x4Gb ram i stedet for 2x2Gb - så er det nemmere at opgradere om et års tid.

Tænker dog lidt hvorfor pokker du ikke venter til du får en læreplads og så får dem til at købe den til dig?
Det er da 5000 kr sparet.
Det er altså meget normalt som IT-supporter/datatekniker at få den slags gratis fra sin arbejdsplads.
Avatar billede Nereos Nybegynder
01. marts 2011 - 09:30 #6
I øvrigt; "den gamle hp brændte sammen på sin 1 år´s dag"
Vi har 2 års reklamationsret i Danmark. Klag dog over det, sig du er Datatekniker og du udemærket ved at de skal erstatte den??
Med mindre selvfølgelig du har helt vand i den osv. så skal de give dig en ny eller forsøge at reparerer den. Den SKAL holde 2 år ved normalt brug.
Avatar billede TinnaML Nybegynder
01. marts 2011 - 09:37 #7
Ja det er jo så lige det. Ved godt de skal tage den men jeg valgte at kontakte forsikringen i stedet da jeg har haft det rep. Et par gange og gider ikke og slås mere med dem nu. Så det er min forsikring der betaler den nye bærbar ;-) okay Det vidste jeg så ikke at man var så heldig. Dog vil jeg sige at elevplads først er til sommer meget kan man men tvivler på de vil betale min barsel.
Avatar billede Nereos Nybegynder
08. marts 2011 - 18:23 #8
Barsel? What?
Ja jeg har lige netop fået betalt bærbar nummer 3 fra dem.
Den første var let brugt, den anden var brand new og det er den her også :)
Avatar billede TinnaML Nybegynder
08. marts 2011 - 19:17 #9
Ja barsel. Har fået et barn for snart 8 måneder siden nåde lige at bestå grundforløb. Okay vildt nok det skal jeg huske når jeg finder en elevplads så kan jeg jo holde skole/arbejde fra privat det vil klart være en fordel. Men købte nu den asus n73.
Avatar billede TinnaML Nybegynder
10. marts 2011 - 18:18 #10
:-)