Avatar billede iversen84 Novice
28. februar 2011 - 23:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linieskift i en celle

Jeg har et 3 celler jeg gerne vil samle i en celle.
det handler om adresser:

F2: Mosegårdsvej 84 H2: Odense SV G2: 5250

min formel ser sådan ud (cellen er formateret med tekstombrydning)
=F2&TEGN(10)&H2&TEGN(10)&G2

og mit resultat ser sådan ud:

Mosegårdsvej
84 5250 Odense SV

Husnummeret bliver ikke på linie med adressen.

Hvad kan fejlen være ?
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2011 - 06:05 #1
Sæt kolonnebredden til for eksempel 20. Sæt "Ombryd tekst" og indsæt formlen:
=F2&TEGN(10)&G2&" "&H2
Avatar billede pingvinvarmer Nybegynder
01. marts 2011 - 08:23 #2
Hej Iversen.

Ja, umiddelbart burde linefeed tegnet jo virke...

Hos mig virker det, hvis du istedet for &-tegn bruger Excels indbyggede funktion til at samle en tekststring. Altså denne kode, der næsten er magen til din:

=CONCATENATE(F2;CHAR(10);H2;CHAR(10);G2)

Google siger, at i den danske excel-version er CONCATENATE = SAMMENKÆDNING. Prøv om det er rigtigt.

Husk at din celle skal være med "wrap tekst" - ellers virker det ikke.
Avatar billede iversen84 Novice
01. marts 2011 - 16:07 #3
Pingvinvarmer

Det du skriver giver #navn! altså en fejl.

jeg har i stedet brugt flg. formel:

=F2&TEGN(13)&H2&" "&G2

og den virker
Avatar billede pingvinvarmer Nybegynder
01. marts 2011 - 16:19 #4
Det kan jeg ikke forstå.
Den du bruger virker slet ikke for mig - og jeg syntes heller ikke den giver mening.

Det ser ud som om, at du har en dansk version af Excel. Er du sikker på at du har oversat min funktion korrekt? Jeg vil tro det skal være noget i stil med:

=SAMMENKÆDNING(F2;TEGN(10);H2;TEGN(10);G2)

Jeg kan ikke selv teste om det virker, da jeg kun har adgang til den engelske version.
Avatar billede iversen84 Novice
01. marts 2011 - 16:21 #5
Jeg har en dansk version af Excel, men på Mac - ved ikke om det giver nogen forskel. nu har jeg i hvert fald fået det på plads..
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2011 - 18:01 #6
Her er et godt (eller skulle jeg sige dårligt) eksempel på, hvad det fører til af forkerte løsningsforslag/forundring hos forslagsstillerne når spørgeren ikke indledningsvis oplyser, hvilket system han arbejder med.