Avatar billede nickness Nybegynder
28. februar 2011 - 19:49 Der er 4 kommentarer

Xp blue screen efterfulgt af black screen.. hmm

Sorry. ved dette emne har været vendt nogle gange, men jeg har læst dem og de har ikke hjulpet mig helt igennem.. så prøver med min egen tråd og håber i kan bære over med mig.

Jeg var ude for Blue Screen pludselig på min com som kører windows xp home sp3.

Jeg læste mig til herinde hvad jeg skulle gøre, netop at boote op fra cd'en og køre en scandisk.. Dette gjorde jeg, og da den var færdig startede den nu op. Ingen Blue screen men nu kommer der en "Black screen"!!..

Jeg tænker.. nu stopper det sku..

når den sorte skærm kommer så kan jeg stadig se selve mus markøren som det eneste.. Hvis jeg starter den op i fejlfri tilstand så er der stadig sort skærm, men mus markøren kan jeg stadig se samt at der står ejlfri tilstand i hvert hjørne.

Læste noget med Vga, men dette er ikke et punkt jeg kan finde i min bios..

Da jeg så tænkte jeg ville prøve at køre en scandisk i recovery igen igen, så spørger den altså nu om password admin som jeg ikke har.? Dette gjorde den heller ikke før`?

Så jeg står i en noget mærkelig situation og håber på lidt hjælp herinde fra :)

PÅå forhånd tak

nickness
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 20:02 #1
Hej nickness og velkommen.
formoder det er en bærbar?
Hvis det er kan du teste din grafik ved at koble en ekstern skærm på. Umiddelbart lyder det som backlight er gået på din skærm.
Avatar billede nickness Nybegynder
28. februar 2011 - 20:07 #2
hey og tak for dit svar.. Det er en stationær.. Har 2 skærme tilsluttet den og det er det samme lige meget hvilket skærm jeg sætter på?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 21:58 #3
Det vil så sige du ikke får noget opstartbillede?
Prøv at fjerne strøm fra pc, og hold powerknap nede i 10 sek. Genmonter. Får du black screen igen?
Avatar billede nickness Nybegynder
28. februar 2011 - 22:07 #4
Er igang m chdsk nr 2, efter det prøver jeg dit forslag. Men jeg får opstartsbillede, altså den indløser windows og gir mig det billede hvor man får den grønne loade bare. Men dere hvor det er meningen selve windows interfaced skal indklages er der bare sort skærm, altså kan stadig se mus og rykke med denne men selve skirvebordet kommer ikke frem.?