Avatar billede Mortimer12 Nybegynder
28. februar 2011 - 12:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET Flere events uden reload

Jeg vil gerne lave et lille yatzy-spil (skolerelateret) i ASP.NET med C#.

Jeg sidder lidt fast, som den forholdsvis nye .NET'er jeg er.

I ASP, kan jeg da ikke have en, i dette tilfælde, Imagebutton med et click-event, der ændrer selvsamme ImageButtons ImageUrl og så klikke på den to gange.

Med andre ord, eventet tjekker på nuværende ImageURL. Hvis er 1.jpg, opdateres den til 2.jpg. Er den 2.jpg opdateres den til 1.jpg.

Det virker fint, første gang jeg klikker (1 til 2), men når jeg klikker igen, vil den ikke skifte til 1. Er det fordi siden i bund og grund reloader hver gang, eller hvad?

Hvad kan gøre for at få det til at virke?
Avatar billede keysersoze Guru
28. februar 2011 - 13:02 #1
ja - hver eneste gang du laver en postback genereres siden med defaultværdier (pånær ting decideret postet til serveren, fx viewstate). At tjekke på et billedurl lyder heller ikke som den mest optimale måde at gøre det på - enten skal der forskellige parametre med eller også skal du have 2 forskellige knapper du viser/skjuler.
Avatar billede Mortimer12 Nybegynder
28. februar 2011 - 13:05 #2
At tjekke ImageUrl er det jeg har kogt det ned til ifm. fejlfinding. Jeg tjekker oprindeligt på en parameter på en instance af min egen klasse.

Men det vil sige jeg skal ud i sessions, hvis jeg vil have det til at virke, eller er der smarte metoder?
Avatar billede keysersoze Guru
28. februar 2011 - 14:33 #3
Nej, jeg vil mene at den bedste løsning er to forskellige knapper og du så styrer visibility på dem.
Avatar billede Mortimer12 Nybegynder
23. marts 2012 - 21:22 #4
Gammelt indlæg...jeg lukker bare.
Avatar billede Mortimer12 Nybegynder
23. marts 2012 - 21:23 #5
Ja
Avatar billede keysersoze Guru
24. marts 2012 - 00:33 #6
tak for hjælpen...