Avatar billede tk2 Nybegynder
28. februar 2011 - 12:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SuperOffice eksport til CSV-fil

Jeg har tidligere eksporteret en SuperOffice CRM DB til et SAP CRM system, hvor alle dokumenter og noter gik tabt, grundet begrænsningerne i en CSV-eksport. Nu har jeg fået samme opgave igen hos en ny arbejdsgiver, men de originale eksport templates, som jeg havde, er gået tabt. Arbejdsgiveren er klar over de ting der mistes i en CSV-eksport, og dette har han accepteret.

Min opgave er derfor, hvordan var det nu man gjorde? :o)
Som jeg husker det, lavede jeg en template, hvor alle mulige datafelter indgik. Men jeg har desværre ikke adgang til en manual med mulige datafelter, så den mangler jeg også. Skal en ny template laves eksternt eller skal den laves under Værktøjer? Eller skal man lave den under Udvalg? Det er nogle år siden jeg foretog det, så enhver hjælp er velkommen.

Opgaven skal løses inden ugens udgang, derfor haster det og derfor de mange point.
Avatar billede myCRM Nybegynder
02. marts 2011 - 11:49 #1
Hej tk2, du skal ganske rigtigt lave en skabelon hvor du skal skrive felterne <mit felt                        > og tabbe imellem dem, husk og giv plads mellem krokodillenæbene.
"Overskrifterne" finder du i "manualen", som er hjælp funktionen i Administrator klienten (SOADMIN). Hvis kunden selv har defineret felter så er der refereret til dem i administrator klienten.

Hvis man ikke ved noget om SuperOffice er det sort snak ;-)
Avatar billede myCRM Nybegynder
02. marts 2011 - 11:50 #2
Jeg kan naturligvis godt lave en skabelon til dig men det tager lidt tid!!
Avatar billede tk2 Nybegynder
03. marts 2011 - 13:33 #3
Det var også det jeg mente at huske. Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at det var en sxf-fil, som jeg sad og redigerede i. Men ved du hvordan man downloader og uploader en template/sxf-fil i SuperOffice6.web?
De konti som jeg umiddelbart har kunnet benytte til opgaven, giver ikke rettigheder til Værktøjer, som jeg antager er der man kan gøre det...
Avatar billede myCRM Nybegynder
03. marts 2011 - 14:21 #4
Jeg går ud fra at du taler om SuperOffice.web og ikke om den hostede version af SuperOffice!!SuperOffice.web er en webskal som er lagt oven på den normale applikation, altså står der en SuperOffice server med en (superoffice) windows administrator klient et sted (SoAdmin.exe). Når du har lavet din skabelon/ sxf fil og startet eksporten, eksporterer den til mappestrukturen på selve SuperOffice serveren. Hjalp det dig?
Avatar billede tk2 Nybegynder
03. marts 2011 - 15:19 #5
Nøeh, fordi jeg har stadig ikke fundet hvor man definerer/uploader skabelonen. Kan man have en skabelon liggende på en anden server og så pege på den under Værktøjer? Jeg har ikke adgang til Værktøj eller Windows-klienten, så det er ret begrænset hvad jeg kan.

Jeg har en komplet liste over skabelonvariabler og skabelonstruktur/parametre, men jeg mangler stadig hvordan man får SO.web til at benytte den skabelon man laver eller skal benytte, udover den der default ligger i SO.
Avatar billede myCRM Nybegynder
03. marts 2011 - 15:52 #6
Fra SuperOffice windows klienten laver du et udvalg så du får alle data i basen, under task vælger du "Eksporter til fil". Jeg har ikke installeret web klienten og kan ikke huske om der er udvalg/ selection
Avatar billede tk2 Nybegynder
07. juni 2011 - 12:59 #7
Eftersom der ikke er kommet svar på selve spørgsmålet, lukker jeg det.
Avatar billede myCRM Nybegynder
07. juni 2011 - 13:51 #8
Alt respekt men svaret er:
DU KAN IKKE EKSPORTERE FRA SUPEROFFICE.WEB det skal gøres via administrator klienten.

som på en SuperOffice maskine ligger: C:\Programmer\SuperOffice\SoAdmin.exe

Eksport gøres via den template der ligger ligger i SO_ARC/Template og hedder Exportfile.SXF. Standard parameterne kan du se i online manualen som er under hjælp funktionen i administrator klienten, ikke standard parameter kan læses i editoren, hvor navnet på datafeltet er.

Her er den originale fil: http://www.mycrm.dk/eksperten/Exportfile.SXF