Avatar billede danieltheblindone Nybegynder
28. februar 2011 - 10:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computer hopper af WiFi Internet

Hej Alle sammen. Jeg har et kæmpe problem på min computer, min computer har det med at hoppe af Trådløs internet af sig selv, har i løbet af idag haft 10 gange hvor den har hoppet af, og at jeg så skulle genstarte min pc før det virkede igen.

Ville høre om nogen måske har prøvet dette og om de har en løsning, jeg kan bruge LAN og Mobilnet på min pc, men trådløs vil den ikke blive ved med at blive på. Håber en har en løsning på dette :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. februar 2011 - 11:07 #1
Hvilken type trådløst net bruger du?
A, B, G, N ?
Hvilken bærbar har du?
Jeg oplevede nemlig selv ustabilt trådløst net, da jeg brugte mixed mode (A/B) og brugte min IBM Thinkpad.
Da jeg satte den til REB b, så kørte det meget bedre.
Avatar billede samipedersen Nybegynder
28. februar 2011 - 11:26 #2
Har prøvet det samme. Jeg løste det ganske enkelt ved at skifte kanal på min router. Routeren er sikkert pr. default sat op til at kører kanal 6, dette betyder at mange router i dit nabolag kører på samme kanal. Prøv istedet at skifte den til eksempelvis kanal 1 eller 12.

Hilsen Sami
Avatar billede wappa Nybegynder
28. februar 2011 - 11:38 #3
Eller bruge dette program http://www.metageek.net/products/inssider/, hvis det er flere trådløs hvor du bor og skift kanal hvor andre ikke bruger.
Avatar billede danieltheblindone Nybegynder
28. februar 2011 - 12:10 #4
Mit problem er at den hopper af ALLE trådløse net
Avatar billede wappa Nybegynder
28. februar 2011 - 12:24 #5
Har du prøvet at installere nye driver til den ?
se om det hjælper på problemet.
Eller spørg på en anden måde HAR du installeret nye driver og problemet er her efter opstået?
Avatar billede danieltheblindone Nybegynder
28. februar 2011 - 13:02 #6
Har fået windows 7 på min pc, havde vista. og havde ikke alle drivere opfyldt men den siger at mine drivere er rigtige. men ville det hjælpe at geninstallere alt på min pc? altså gå tilbage til Vista?
Avatar billede wappa Nybegynder
28. februar 2011 - 13:15 #7
Jeg tror at det er driver til din trådløs som er ikke HELT kompatible med dit hardware, også selv Windows "siger" at de er  i orden.
Har haft samme problem som dig, jeg brugte også driver fra vista til win 7 og gjorde nøjagtig som du beskriver dette.
Så enten skal du finde driver som er lavet til win 7 eller tilbage til vista.
Avatar billede wappa Nybegynder
28. februar 2011 - 13:15 #8
Jeg tror at det er driver til din trådløs som er ikke HELT kompatible med dit hardware, også selv Windows "siger" at de er  i orden.
Har haft samme problem som dig, jeg brugte også driver fra vista til win 7 og gjorde nøjagtig som du beskriver dette.
Så enten skal du finde driver som er lavet til win 7 eller tilbage til vista.
Avatar billede danieltheblindone Nybegynder
28. februar 2011 - 13:19 #9
Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede wappa Nybegynder
28. februar 2011 - 13:21 #10
point ;-)