Avatar billede JeanLuxx Nybegynder
28. februar 2011 - 10:44 Der er 2 kommentarer

Avanceret Sammenligning af indeholdet at to kolonne i Excel 2003

Hej vil gerne vide om en data er den samme som et andet men da de er ikke lige præcis af samme format er det lidt svært.

For eksempel står det i A1 1111 - Århusgade og i B1 Århusgade og det er bare en eksempel. Det vil sige der er ikke noget systematik i dataen.

Hvordan får jeg en funktion der siger sammenligne og returnere 1 fx hvis indeholdet af de to celle er den samme eller B1 indeholder noget fra A1 fx.

Har prøvet at bruge sammenligne funktionen, men jeg får nogle tal og en masse fejl fordi indeholdet i begge kolonne ikke er præcis den samme. Lopslag er heller ikke sp brugbar fordi indeholdet er i tekst format og i mange steder ikke nøgagtigt det samme..

Tak
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. februar 2011 - 10:55 #1
Kan du bruge =SØG(B1, A1) ?

Og ellers skal du nok udvikle en søge algoritme i VBA, da det lyder som en lidt mere kompleks opgave.
Avatar billede JeanLuxx Nybegynder
28. februar 2011 - 12:28 #2
Vil gerne undgå at bruge VBA hvis det er muligt..Det skal kunne søge i en hele kolonne og ikke kun en celle..kan man så bruge SØG i dette tilfælde?