Avatar billede LenaLG Nybegynder
27. februar 2011 - 19:02 Der er 9 kommentarer

Ingen internetadgang (gul advarselstrekant)

Hej

Jeg har en Dell Latitude E5510 med Windows 7.

Ca. hver tredje/fjerde uge opstår der er et problem med den trådløse internetadgang på min computer. Jeg kan sagtens opkoble forbindelse med et kabel fra routeren og over i computeren, men ikke trådløst.

Når problemet er opstået, så er der en lille gul advarselstrekant med et sort udråbstegn i (trekanten er ovenpå internetforbindelsesikonet), nede i højre hjørne ved siden af uret. Hvis jeg holder musen henover den gule trekant, så står der dette "ingen internetadgang".

Signalstyrken er udemærket, og der står, at det valgte trådløse internet er "tilsluttet".

Jeg har en anden bærbar pc, der sagtens kan gå på det trådløse internet.

Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe mig med at løse problemet.

Mvh. Lena :-)
Avatar billede Techwork Praktikant
27. februar 2011 - 19:39 #1
Avatar billede LenaLG Nybegynder
27. februar 2011 - 19:56 #2
Avatar billede LenaLG Nybegynder
27. februar 2011 - 20:00 #3
Det skal dog lige siges, at jeg har fået computeren for omkring 4-5 måneder siden, så den er rimelig ny.
Avatar billede LenaLG Nybegynder
04. marts 2011 - 18:20 #4
Er der ikke nogen, der kan forsøge at hjælpe mig? :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2011 - 20:22 #5
Du skal logge på din routers brugerflade.
Typisk vil det være http://192.168.1.1 el. http://192.168.2.1
Brugernavn og adgangskode fremgår af manualen til routeren.
Her skal du kigge efter punktet trådløs/wireless og her kan du skifte kanal.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2011 - 20:23 #6
Ved ikke hvad der skete med det indlæg, så prøver igen...

Du skal logge på din routers brugerflade.
Typisk vil det være http://192.168.1.1 el. http://192.168.2.1

Brugernavn og adgangskode fremgår af manualen til routeren.
Her skal du kigge efter punktet trådløs/wireless og her kan du skifte kanal.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2011 - 20:26 #7
Jeg kan ikke få lov til at skrive mit fulde indlæg????

Nå, men indlæg ligger her http://peecee.dk/upload/download/293679
Avatar billede LenaLG Nybegynder
04. marts 2011 - 23:10 #8
Nu er jeg kommet ind på siden, men ved ikke lige hvad jeg skal ændre. Under Status --> Wireless, kan jeg se, at channel = 11, men man kan intet ændre dér.

Hvis jeg derimod vælger Wireless --> Advanced Wireless
Settings, så kan jeg ændre på en masse opsætning, men jeg ved ikke hvad det er jeg skal ændre?

Her er de felter jeg kan ændre med tal:
Beacon Interval:(Default: 100,Milliseconds, Range: 1 - 65535)
DTIM Interval:(Default: 1, Range: 1 - 255)
Fragmentation Threshold:  (Default:2346, Range: 256 - 2346)
RTS Threshold:  (Default:2347, Range: 0 - 2347)

Håber du kan hjælpe mig videre :D
Avatar billede LenaLG Nybegynder
05. marts 2011 - 14:11 #9
Nu har jeg selv løst problemet. Ved ikke helt hvordan, men efter en masse forsøg lykkes det pludselig for mig. Tror det bl.a. har hjulpet, at jeg har opgraderer driveren til det trådløse netkort, samt upgraderet firmwaren.

Tak for hjælpen til alle jer der er kommet med råd :-)