Avatar billede vac Nybegynder
24. februar 2011 - 12:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

flere access points

Hej

Skal sætte to access point til at sendte den samme SSID, hvordan er det med det.
Clienterne skal hoppe på den der er tættest på ?

Hvordan skal de så sættes op ?
Avatar billede Blandy Praktikant
24. februar 2011 - 12:47 #1
Du skal bare tildele dem den samme ssid som det trådløse netværk nu hedder. Så vil maskinerne selv finde en ap og connecte til.

Mener at de selv hopper på den forbindelse med stærkeste signal. Ellers kan man sikkert instille det på dit netkort.
Avatar billede vac Nybegynder
24. februar 2011 - 13:03 #2
men vil hvordan skal netværket så sættes op skal de ha samme pool af ip adresser i den interne dhcp eller ?
Avatar billede Blandy Praktikant
24. februar 2011 - 13:11 #3
Altså vil være nemmest hvis de AP får en statisk ip på. Til hvis der skal configurers på dem af og til. Men det har de vel allerede.
Avatar billede vac Nybegynder
24. februar 2011 - 13:17 #4
jo ap får statisk men clienterne mener jeg. hvad skal de ha'
Avatar billede Blandy Praktikant
24. februar 2011 - 13:22 #5
De skal bare have den address pool som de fik før. Det styrer dhcp'en jo. Så længe de er i samme netværk burde det ikke give problemer. Men dhcp skal slåes fra i AP'erne hvis du allerede har andet der styrer addressefordelingen.
Avatar billede vac Nybegynder
24. februar 2011 - 14:20 #6
nååå okay, ja nu er jeg med.. tak

svar ?
Avatar billede Blandy Praktikant
24. februar 2011 - 15:56 #7
svar