Avatar billede Lasserosendahlbang Nybegynder
23. februar 2011 - 19:20 Der er 21 kommentarer

PLEASE!! HJÆLP MIN PC ER LANGSOM!!

Jeg har en 3 årig gammel Fujitsu Siemens Lifebook som længe har kørt upåklageligt, men efter en weekend med venner er den blevet usandsynligt langsom. Har og i lang tid haft BitTorrents som P2P-program MEN det er nu slettet efter at have læst lidt om det.
Jeg har kigget en masse forummer igennem og vil høre om i kan hjælpe.
Har bla. læst at HiJackThis kunne være et forslag på en løsning?

I så fald kan jeg så poste min logfil herinde og få jer til at kigge den igennem for snavs og evt. hjælpe mig af med det?

ELLER

Er der noget helt andet jeg bør kigge på først?

Med venlig hilsen
Lasse (desperat computerbruger)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2011 - 19:25 #1
Du kan starte med dette:

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

--------

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet af loggen herind
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2011 - 19:26 #2
lad os bare se en log fra Hijackthis også!
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2011 - 19:27 #3
Hijackthis er også en mulighed, men jeg har ikke så meget kendskab til brugen af denne så det må en anden hjælpe med.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2011 - 19:31 #4
Skal nok kigge på Hijackthis :)
Avatar billede Lasserosendahlbang Nybegynder
23. februar 2011 - 19:51 #5
Tusind tak for den huritge assistance fra jer begge. Jeg vender straks tilbage med log fra Ccleaner til at starte med. Så tager vi HiJackThis bagefter:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2011 - 20:16 #6
cCLEANER LOGGEN SKAL VI IKKE BRUGE :)
Avatar billede Lasserosendahlbang Nybegynder
23. februar 2011 - 22:01 #7
Så er her loggen fra HJT

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 21:59:57, on 23-02-2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\o2flash.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fujitsu\Fujitsu Hotkey Utility\IndicatorUty.exe
C:\Program Files\Fujitsu\SSUtility\FJSSDMN.exe
C:\Programmer\Fujitsu\FUJ02E3\FUJ02E3.exe
C:\Programmer\Fujitsu\Application Panel\QuickTouch.exe
C:\Programmer\Fujitsu\BtnHnd\BtnHnd.exe
C:\AddOn\Fujitsu\PSUtility\TrayManager.exe
C:\AddOn\Fujitsu\DispSwitch\DispSwitchLauncher.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\avastUI.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
E:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Documents and Settings\Lasse Rosendahl Bang\Dokumenter\Hentede filer\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - {F08555B0-9CC3-11D2-AA8E-000000000567} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: BrowserHelper Class - {8A9D74F9-560B-4FE7-ABEB-3B2E638E5CD6} - C:\Programmer\SGPSA\SearchAssistant.dll (file missing)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AuditMode] C:\sysprep\factory.exe -logon
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndicatorUtility] C:\Programmer\Fujitsu\Fujitsu Hotkey Utility\IndicatorUty.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSUtility] C:\Program Files\Fujitsu\SSUtility\FJSSDMN.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadFUJ02E3] C:\Programmer\Fujitsu\FUJ02E3\FUJ02E3.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadFujitsuQuickTouch] C:\Programmer\Fujitsu\Application Panel\QuickTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadBtnHnd] C:\Programmer\Fujitsu\BtnHnd\BtnHnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PSUtility] C:\AddOn\Fujitsu\PSUtility\TrayManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TvOutSwitch] C:\AddOn\Fujitsu\DispSwitch\DispSwitchLauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] "C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] E:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ErrorRepairPro] C:\Programmer\Error Repair Professional\autostart.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = E:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Rip YouTube File - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - E:\Programmer\SoundTaxi\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Rip YouTube file embedded in this page - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - E:\Programmer\SoundTaxi\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {4F2A3649-7A9F-4950-9C31-409FAC6FC7C8} (IssueUtilCtrl Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {67DABFBF-D0AB-41FA-9C46-CC0F21721616} - http://download.divx.com/player/DivXBrowserPlugin.cab
O16 - DPF: {784797A8-342D-4072-9486-03C8D0F2F0A1} (Battlefield Heroes Updater) - https://www.battlefieldheroes.com/static/updater/BFHUpdater_5.0.26.0.cab
O16 - DPF: {8100D56A-5661-482C-BEE8-AFECE305D968} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2009.07.28_v5.5.8.1/FacebookPhotoUploader55.cab
O16 - DPF: {9C23D886-43CB-43DE-B2DB-112A68D7E10A} (MySpace Uploader Control) - http://lads.myspace.com/upload/MySpaceUploader2.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O16 - DPF: {FAB2BB9D-91E9-457E-9D42-75A7FCCBBC00} - http://www.optimusexperience.com/dk/Plugin/DFusionHomeWebPlugIn.Installer.exe
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: FJWSEL - FJWSWNP.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: PSUTY - PSUWNP.dll (file missing)
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: Google Desktop-administrator 5.9.1005.12335 (GoogleDesktopManager-051210-111108) - Google - C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Unknown owner - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe (file missing)
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: O2Flash Memory Service (O2Flash) - O2Micro International - C:\WINDOWS\system32\o2flash.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: SMServer - SMServer - C:\WINDOWS\system32\snmvtsvc.exe
O23 - Service: STSService - Unknown owner - C:\Programmer\SoundTaxi Media Suite\STSService.exe

--
End of file - 9112 bytes
24. februar 2011 - 06:40 #8
... og loggen fra Malwarebytes  ?
Avatar billede Lasserosendahlbang Nybegynder
25. februar 2011 - 00:34 #9
Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 5868

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

25-02-2011 00:30:42
mbam-log-2011-02-25 (00-30-42).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|E:\|)
Objekter skannet: 212777
Tid gået: 31 minut(ter), 45 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 10
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 4
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 3
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\{0D82ACD6-A652-4496-A298-2BDE705F4227} (Adware.ClickPotato) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\{7025E484-D4B0-441a-9F0B-69063BD679CE} (Adware.ClickPotato) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\{8258B35C-05B8-4c0e-9525-9BCCC70F8F2D} (Adware.ClickPotato) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\{A89256AD-EC17-4a83-BEF5-4B8BC4F39306} (Adware.ClickPotato) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{100EB1FD-D03E-47FD-81F3-EE91287F9465} (Adware.ShopperReports) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{1602F07D-8BF3-4C08-BDD6-DDDB1C48AEDC} (Adware.ClickPotato) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{A7CDDCDC-BEEB-4685-A062-978F5E07CEEE} (Adware.ShopperReports) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\ShopperReports.Reporter (Adware.ShopperReports) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\ShopperReports.Reporter.1 (Adware.ShopperReports) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\Software\ErrorRepairPro (Rogue.ErrorRepairProfessional) -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\ErrorRepairPro (Rogue.ErrorRepairProfessional) -> Value: ErrorRepairPro -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\User Agent\Post Platform\SRS_IT_E8790576B076555A36AC96 (Malware.Trace) -> Value: SRS_IT_E8790576B076555A36AC96 -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\User Agent\Post Platform\SRS_IT_E8790571B3765F513EA195 (Malware.Trace) -> Value: SRS_IT_E8790571B3765F513EA195 -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\User Agent\Post Platform\SRS_IT_E8790570B276585232AA94 (Malware.Trace) -> Value: SRS_IT_E8790570B276585232AA94 -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\Start_ShowMyDocs (PUM.Hijack.StartMenu) -> Bad: (0) Good: (1) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\Start_ShowHelp (PUM.Hijack.StartMenu) -> Bad: (0) Good: (1) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\Start_ShowRun (PUM.Hijack.StartMenu) -> Bad: (0) Good: (1) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)


Så skulle den vist være der:)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2011 - 06:09 #10
Ja den der ErrorRepairPro syntes jeg  så noget mærkelig ud. Malwarebytes har også nappet den, så det er nok et fup program.
Karise Larry og John melder tilbage på Hijackthis. Hvordan kører pc efter du har brugt Malwarebytes og CCleaner? Har det hjulpet på den?
Avatar billede Lasserosendahlbang Nybegynder
25. februar 2011 - 12:16 #11
Min PC kører forholdsvis stabilt. Det er til gengæld først når jeg åbner min netbrowser at det hele kører ned i slowmotion. Alt tager 1000 år for at indlæse og min fejlkonsol i firefox sender konstante fejlmeddelelser. Jeg har tjekke internetforbindelsen og der ser ikke ud til at være noget galt med den.

Er der noget i loggen fra HJT der skal fjernes?
25. februar 2011 - 17:32 #12
Mest (efter)oprydning ->

Afinstall
* [Google Desktop Search]
* Google Update Service

---

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R3 - URLSearchHook: (no name) - {F08555B0-9CC3-11D2-AA8E-000000000567} - (no file)

O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] E:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.e
O4 - HKCU\..\Run: [ErrorRepairPro] C:\Programmer\Error Repair Professional\autostart.exe

O9 - Extra button: Rip YouTube File - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - E:\Programmer\SoundTaxi\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Rip YouTube file embedded in this page - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - E:\Programmer\SoundTaxi\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: FJWSEL - FJWSWNP.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: PSUTY - PSUWNP.dll (file missing)

Genstart normalt...

---

Generelt oprydning med CCleaner...

---

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]
[...]

---
Avatar billede Lasserosendahlbang Nybegynder
26. februar 2011 - 14:34 #13
Så har jeg slavisk kørt det hele igennem punkt for punkt. DOG var den eneste linje jeg ikke kunne finde og sætte flueben ved i HTJ:

O4 - HKCU\..\Run: [ErrorRepairPro] C:\Programmer\Error Repair Professional\autostart.exe

Hvad kan det skyldes når den stod i min log sidst jeg skannede?

Udover det kører jeg lige nu MF efter at være blevet anbefalet den som browser. Bør jeg skifte tilbage til IE eller måske Chrome??

Endnu engang tak for jeres assistance. Lærer noget nyt om computer for hver gang:)
Avatar billede Lasserosendahlbang Nybegynder
26. februar 2011 - 14:40 #14
OG har flere gange læst/hørt om diskussioner om Google Desktop. Er det dumt at have installeret eller? Har virket upåklageligt indtil tingene begyndte at gå skævt efter weekenden
26. februar 2011 - 15:07 #15
Mht. [Google Desktop] - en del brugere får den - ufrivilligt - instaleret, når de instalerer et eller andet Google Produkt. Glemmer/overser at FRAKLIKKE den undervejs...
Men hvis du elsker og bruger den så la' den være ...

---

[ErrorRepairPro] blev nappet af MalwareBytes ...

---

Hvordan så nu ? Mht IE ?
Avatar billede Lasserosendahlbang Nybegynder
26. februar 2011 - 15:56 #16
Stadig langsomt i forhold til før sidste uge. Det værste problem er stadig på nettet med indlæsningen af sidder, billeder, flash og animation så er nok ved at vende henne i noget med at formatere hele computeren og sætte den op fra bunden igen hvis ikke der er mere at finde/gøre.
26. februar 2011 - 20:28 #17
Del 2 af #12 ovenfor ?
Avatar billede Lasserosendahlbang Nybegynder
26. februar 2011 - 20:49 #18
Er også udført uden nogen mærkbar ændring.

Som sådan åbner browseren fint (computeren kører normal hastighed virker det til), men alting tager den dobbelte tid så snart billeder, grafik osv. skal loades (billeder og grafik kommer forsinket i fht. resten af siden.
Er næsten det eneste problem der er tilbage nu tror jeg, men forstår ikke hvordan noget af det jeg har gjort ikke har fixet det.
Hvad der end er sket lader det sig åbenbart ikke reparere let..
27. februar 2011 - 10:38 #19
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

(Der er nogle forskellige muligheder...) (Virker kun til den gamle XP!)
Avatar billede Lasserosendahlbang Nybegynder
28. februar 2011 - 10:56 #20
Da jeg vågnede her til morgen og tændte for min computer fungerede alting pludselig upåklageligt igen. Selvom jeg stadig ikke præcis ved hvad der er sket fungerer alt nu i hvert fald igen som før. Jeg takker mange gange for den hurtige og kompetente vejledning der har ført til løsningen af problemet.
Vil bestemt anbefale jer som onlinesupport frem over.

Mange Tak
Lasse
28. februar 2011 - 11:22 #21
Ping...

Dette er så et [svar]...
www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

Som du ka' se så er CCleaner + MalwareBytes et pænt nyttigt værktøj - husk at opdatere det først...

---

PS: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis