Avatar billede mvhansen Nybegynder
20. februar 2011 - 19:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Exchange 2010 sp1 Kan ikke sende mail

Hej exchange eksperter

Jeg har installeret 2 server.
1 server med ad-dc
1 server med exchange 2010 sp1

mit problem er at få den til at sende mail, den kan godt modtage mail.

førhen hade jeg det hele installeret på en server, det virket ok,
men ikke når jeg har delt det op på 2 server.

Er nogle der ved hvorfor :-)

mvh
mvhansen
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. februar 2011 - 21:08 #1
Kan du ikke se noget i SMTP loggen ?
Avatar billede mvhansen Nybegynder
20. februar 2011 - 21:14 #2
Hej jakobdo
Jeg er ret ny i exchang/server så hvor finder jeg den henne

mvh
mvhansen
Avatar billede strych9 Praktikant
20. februar 2011 - 21:41 #3
Du skal lave en send connector.
Har du lavet sådan en?
Avatar billede mvhansen Nybegynder
20. februar 2011 - 21:46 #4
Hej strych9
Ja det har jeg lavet.

Jeg har en mail adresse ved midt vest bredbånd.
når jeg sidder den ind i smtp, kan den godt sende til denne mail.
men ikke til andre.

Men da jeg kørte det hele på en server, brugte jeg det domæne navn jeg har

mvh
mvhansen
Avatar billede strych9 Praktikant
20. februar 2011 - 22:12 #5
Slet din send connector og lav en ny med de her instruktioner:

# Expand Organization Configuration, click Hub Transport, and then in the action pane, click New Send connector.
# On the New Send Connector wizard Introduction page, in the Name field, type a unique name for the connector. From the Select the intended use for this Send connector drop-down list, select Internet, and then click Next.
# On the Address space page, click Add. In the SMTP Address Space dialog box, type "*" in the Address field, and then click OK. Click Next.
# On the Network settings page, select Use Domain Name System (DNS) to route mail automatically. Select the Use External DNS Lookup settings check box. Click Next.
# On the Source Server page, click Add. In the Select Hub Transport and subscribed Edge Transport servers dialog box, select one or more Hub Transport servers in your organization, click OK, and then click Next.
# On the New Connector page, click New, and then on the Completion page, click Finish.

Følg herefter instruktionerne under "Establish Internet mail flow between a Hub Transport server and an external SMTP gateway by using anonymous relay" her: http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb738161.aspx
Du skal selvfølgelig indsætte din internet udbyders SMTP relay som smarthost. Hvis adressen på det ikke står på deres support sider så må du ringe til dem og spørge hvad den er.
Avatar billede mvhansen Nybegynder
20. februar 2011 - 22:38 #6
Hej strych9
den melder fejl når jeg skriver "*"

mvh
mvhansen
Avatar billede strych9 Praktikant
20. februar 2011 - 22:41 #7
God... hvad skal jeg bruge sådan en kommentar til?
Avatar billede mvhansen Nybegynder
20. februar 2011 - 22:47 #8
ja :-)
jeg prøver med mit domæne navn
Avatar billede strych9 Praktikant
21. februar 2011 - 06:11 #9
Ved du hvad... Hvis vi er på niveau hvor du skal have at vide om der skal stå "*" med eller uden anførselstegn, så har jeg ikke mere tid at bruge på det. Beklager. Du har fået den korrekte løsning. Held og lykke.
Avatar billede mvhansen Nybegynder
21. februar 2011 - 12:16 #10
Hej strych9

Ok
Tak for hjælpe
Hvis jeg kun * så virker det

mvh
mvhansen