Avatar billede bertilvg Nybegynder
16. februar 2011 - 23:42 Der er 1 kommentar

Farver i photoshop

Hej alle,
har lige et lille photoshop spørgsmål til jer, tror jeg nok....
Problemet er at når jeg har færdig gjordt en tegning i photoshop, og derefter ser den i windows fotofremviser, ser det nøjagtigt lige så godt ud, som det gør i photoshop, men hvis jeg så trykker på afspil diasshow knappen, bliver farverne meget mørkere. Det samme gælder hvis jeg importere mine tegninger i Adobe Flash... jeg synes det lyder meget mærkeligt, og forstår slet ikke det med windows fotofremviser, hvordan kan farverne bliver totalt anderledes når billedet vises i et diass?? nogle der kender dette problem, og har en løsning?? håber virkelig i har! :)tak.
Avatar billede Freebooter Nybegynder
21. marts 2011 - 13:05 #1
Det er et velkendt problem at farverne vises forskelligt alt efter hvilket program der viser dem.
Det hænger sammen med den farveprofil der følger billedet.
Prøv evt at konvertere dit foto til S-RGB (Edit>Convert to Profile...)
S-RGB er en af de laveste fællesnævnere når vi taler ICC profiler og den kan de fleste programmer vise rigtigt.
Vh Brian