14. februar 2011 - 13:02Der er
4 kommentarer og 1 løsning
"Loop"-funktion i Excel?
Jeg tumler lidt med nogle tanker om hvordan jeg skal formulere en formel.
Jeg har brug for en opslagsformel med en loop-funktion af en slags. Formlen skal returnere en værdi, såfremt en værdi er inde for et interval - og hvis værdien ikke er inde for intervallet, skal den lave opslaget igen, men springe den tidligere linje over.
Jeg ved dog ikke hvordan jeg får den til at lave opslag igen, uden at ende med det samme resultat. Så hvordan får jeg den til at loop'e videre til det næste resultat af opslag?
Jeg kan godt se jeg ikke var særlig tydelig i min problemformulering.
Hvis jeg skal prøve at uddybe problemstillingen.
Jeg har to sæt data.
Det første indeholder en masse linjer, der hver indeholder indkomst for en person for en given periode. Der er flere tusinde personer og 12 perioder pr person.
Eks. på kolonneopsætning:
person; periode; indkomst;
Det andet indeholder en masse linjer pr person, hvor hver linje har et ID med en start- og en slutperiode.
Eks. på kolonneopsætning:
person; ID; periode start; periode slut;
Opgaven består i, at jeg skal have sammenkoblet data, så jeg kan få fordelt personernes indkomst pr ID.
Nej, helt klart er det nu ikke! Forstår jeg dig ret hvis det ene datasæt med person:Id:periode start:periode slut: - er løbende intastninger på personer? Skal disse data sorteres og summeres i det andet datasæt?
Jeg har fået svar på mit spørgsmål fra firmaet Exacto. Jeg lukker derfor spørgsmålet.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.