Avatar billede drugless Nybegynder
13. februar 2011 - 12:49 Der er 4 kommentarer

USB-enheden blev ikke genkendt

"En af usb-enhederne tilsluttet denne computer fungerer ikke korrekt og genkendes ikke af windows."

Jeg bliver ved med at få den pågældende besked, når jeg tilslutter mit barn legekeybord fra Compyware. Tastaturet virker som det skal på andre computere, og har tidligere også fungeret upåklageligt på denne min stationære PC.

Mit styre system er Windows Vista.

Håber der er nogle der ved hvad jeg skal gøre.

VH
Dugless
Avatar billede haverslev Novice
13. februar 2011 - 13:35 #1
Som alt muligt andet, så kan USB porte også gå i koks - det vil sige at, selvom der ikke er tilsluttet enheder pt. i portene eller der er nogle usb enheder som man ikke bruger mere, så gemmes de alligevel på pc`en og de kan blokke op og derved "låse" portne.

Hvis du henter og kører USBDeview, ser du mængder af 'tilsluttede' USB enheder.
Selv forlængst frakoblede enheder optræder stadig der, og de kan på en eller anden måde ligge og spærre.

Alle under 'Safe to uninstall', kan du højreklikke på og fjerne dem alle, når du så sætter en enhed i stikkene så oprettes den selvfølgelig igen.

Link til programmet: http://www.nirsoft.net/ (...)

-----------------------------------------

Hvis ikke ovennævte virker:
Prøv at fjerne alle usb stikkene fra maskinen (ikke mus/tastatur hvis det er en stationær pc)
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern
SLUK maskinen og fjern 220V / batteriet fra maskinen i nogle minutter
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem
Avatar billede drugless Nybegynder
18. februar 2011 - 11:23 #2
Tak for svaret. Det løste desværre ikke problemet, selv om jeg prøvede begge løsninger.

Men det kan eventuelt skyldes at jeg ikke kunne få lov til at slette alle usb-enheder.
Avatar billede haverslev Novice
18. februar 2011 - 14:57 #3
Du har vel husket at fjerne alle USB enhederne fysisk fra maskinen først ?

Prøv at sætte det i en anden usb port end den var tilkoblet før.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2015 - 17:49 #4
Jeg har haft samme problem med min telefon. Jeg fulgte også samme råd uden hjælp. Men fandt frem til at der var noget løs forbindelse i stikket, så jeg købte et nyt stik, og så var det fikset. Men det er nok ikke det du døjer med, hvis det fungere fint i andre computere. En interessant ting kunne være hvis du satte en anden enhed til den USB-Port der ikke virker, for at tjekke om det så virker. Hvis det gør, så burde der ikke være noget i vejen med USB-porten.