Avatar billede hvoss Praktikant
12. februar 2011 - 07:06 Der er 1 løsning

Automatisk tilpasning af x-aksen i grafer

Jeg har nogle grafer, der løbende får nye data og hvor data måske svinger en del. Fx kunne der være to scenarier:

Scenarie 1: Data ligger mellem 0 og 100 %
Scenarie 2: Data ligger mellem 80 og 100 %.

Jeg kunne godt tænke mig, at indstille excel, så den automatisk lader x-aksen gå fra 0 - 100 % hvis den støder på scenarie 1 og fra 80 - 100 % hvis den støder på scenarie 2.

Jeg kunne også godt leve med at der er en vis margin, så det fx hedder 0 - 120 % i scenarie 1 og 60 - 120 % i scenarie 2.

Jeg er klar over, at jeg kan indstille x-aksen manuelt, men jeg vil gerne have excel til at gøre det automatisk. Kan man det?

Jeg bruger excel 2003.

VH Henning
Avatar billede hvoss Praktikant
27. februar 2011 - 09:07 #1
Spg lukkes pga manglende svar.