Avatar billede Babzen Nybegynder
11. februar 2011 - 16:55 Der er 2 kommentarer

Afspil film når musen kører over et billed

Hej alle flash brugere.

Jeg sidder lidt og roder med lidt flash.. Jeg har lavet et billed og sat ind i flash, når jeg trykker på det billed skal der begynde at kører en videofilm på ca. 15 sek. jeg har både prøvet at lave den som en separat swf fil, og jeg har importeret filmen direkte ind i flash (selve filmens format er f4v. men dette virker ikke..

Jeg er helt på bar bund hvordan jeg skal få denne fil til at afspille når jeg kører musen hen over, og stoppe igen når jeg fjerner musen. Samtidig når jeg klikker på billedet skal det linke ind til en hjemmeside.

Håber meget at høre fra nogle af jer, og håber selvfølgelig i forstår mit spørgsmål?
Avatar billede iliketoplay Nybegynder
13. februar 2011 - 18:40 #1
Du skriver nogle selvmodsigende ting mht. hvornår videoen skal starte med afspilning :-) Men uanset hvad skal du have lavet noget kode der tager højde for rollover/rollout og klik på billedet. Tag et kig på addEventListener(MouseEvent....  så skal du nok finde noget du kan bruge.
Avatar billede Babzen Nybegynder
13. februar 2011 - 18:48 #2
Tak for det.. ja jeg kan godt forstille mig jeg er en del forvirrende når jeg skal forklare..

Jeg har prøvet snart alt synes jeg og det er virkelig så svært for mig. Aner ikke hvor jeg skal starte og slutte en kode. men det der skal ske er : når musen køre ind over banneret(startbilledet er et stilbilled) så skal det afspille et stykke film på ca. 15 sek.(som jeg har lagt på frame 2) når jeg tager musen væk fra banneret skal filmen nulstille og gå tilbage til startbilledet (på frame 1) som et et ganske almindeligt billed. Samtidig skal det når jeg trykker på banneret (både på frame 1 og 2) gå ind på en hjemmeside og åbne i et nyt faneblad.

giver det mening?