Avatar billede timmwillum Nybegynder
09. februar 2011 - 22:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjæælp ... underlig fejl ved opdatering af rs

Hej Eksperter

Hvorfor fejler denne kode?

    Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    Sql = "SELECT * FROM tblKategori WHERE kategoriId=" & request("kategoriId")
    RS.CursorType = 2
    RS.LockType = 3
    RS.Open Sql, cString

    RS("kategoriRef") = APO_FULL(Request.Form("kategoriRef"))
    refUpdate = True
    RS("sorter") = Request.Form("sorter")

    RS.Update
    RS.Close
    Set RS = Nothing

Jeg har for nylig flyttet min side til et andet domæne (hos sammme udbyder og på samme server), og nu får jeg pludselig en spøjs fejl, som ikke tidligere har været der (og jeg har ikke ændret i programmeringen). Fejlen opstår ikke ved oprettelse af nye RS eller sletning af RS, men ved de fleste sider, hvor jeg skal opdatere RS, får jeg en fejl i denne stil:

  Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e21'

  Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done.

  /admin/forsendelse/forsendelse-vis.asp, line 24
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. februar 2011 - 09:06 #1
Har du prøvet at google fejlkoden?

Fandt denne:
http://www.adopenstatic.com/faq/80040e21.asp
Avatar billede timmwillum Nybegynder
10. marts 2011 - 21:52 #2
Hej Jakobdo

Har lige læst linket igennem ... ikke umiddelbart mit problem. Men jeg har til gengæld i mellemtiden fundet ud af, at jeg med en mere ren SQL UPDATE kommer igennem uden problemer ... så det kan jeg kun anbefale i stedet for RS.update.