Avatar billede timmwillum Nybegynder
07. februar 2011 - 21:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Underlig fejl i ved opdatering af recordset

Hej Eksperter

Jeg har for nylig flyttet en shop fra et domæne til et andet - hos den samme webhoteludbyder og på samme server. Siden er programmeret i asp/VB.

Nu får jeg pludselig en spøjs fejl på den nye side, som ikke er/var på den gamle (og jeg har ikke ændret i programmeringen). Fejlen opstår ikke ved oprettelse af nye RS eller sletning af RS, men ved de fleste sider, hvor jeg skal opdatere RS, får jeg en fejl i denne stil:

  Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e21'

  Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done.

  /admin/forsendelse/forsendelse-vis.asp, line 24

Men kode ser således ud på en af de sider, der fejler:

    Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    Sql = "SELECT * FROM tblKategori WHERE kategoriId=" & request("kategoriId")
    RS.CursorType = 2
    RS.LockType = 3
    RS.Open Sql, cString

    RS("kategoriRef") = APO_FULL(Request.Form("kategoriRef"))
    refUpdate = True
    RS("sorter") = Request.Form("sorter")

    RS.Update
    RS.Close
    Set RS = Nothing

APO_FULL er en funktion der sletter ulovlige tegn. Er der nogen, som kan fortælle mig, hvad der kan være galt?
Avatar billede timmwillum Nybegynder
07. februar 2011 - 21:38 #1
Jeg skal måske lige nævne, at jeg har nogle næsten ens opdateringer, som IKKE fejler ... endnu mere mystisk. Denne side fejler fx ikke:

    Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    Sql = "SELECT * FROM tblForsendelse WHERE id = " & request("id") & ""

        RS.CursorType = 2
        RS.LockType = 3
        RS.Open Sql, cString

        RS("betegnelse")= Request.Form("betegnelse")
        RS("pris")= Request.Form("pris")
        If Request.Form("aktiv") = "ja" Then
            RS("aktiv") = "ja"
        Else
            RS("aktiv") = "nej"
        End if

    RS.Update
    RS.Close
    Set RS = Nothing
Avatar billede timmwillum Nybegynder
25. februar 2011 - 14:46 #2
lukker