Avatar billede Martin1982 Nybegynder
05. februar 2011 - 16:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med JQuery

Jeg har lavet en testhjemmeside i .NET med master pages.

På hver side har jeg en top menu der virker ved hjælp af jQuery.

Min master page ser sådan ud:
<head runat="server">
    <title></title>
    <link href="Styles/jimgMenukwicks.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
    <link href="Styles/Styles.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<script type="text/javascript" src="js/jquery.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/jquery-easing-1.3.pack.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/jquery-easing-compatibility.1.2.pack.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/jquery.kwicks-1.5.1.pack.js"></script>
  <script type="text/javascript">
      $().ready(function () {
          $('.TopMenu ul').kwicks({ max: 310, duration: 300, easing: 'easeOutQuad' });
      });
</script>
    <asp:ContentPlaceHolder ID="head" runat="server">
    </asp:ContentPlaceHolder>
</head>

mit problem opstår når jeg vil afvikle lightbox som også er en del af Jquery på en af mine content pages.

Så giver den en fejl(Microsoft JScript runtime error: 'null' is null or not an object), hvor den markerer min ready funktion på master pagen.

En del af min content page:
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="head" runat="server">
<script type="text/javascript" src="js2/prototype.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js2/scriptaculous.js?load=effects,builder"></script>
<script type="text/javascript" src="js2/lightbox.js"></script>
<link rel="stylesheet" href="css2/lightbox.css" type="text/css" media="screen" />
</asp:Content>
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. februar 2011 - 16:36 #1
Det er fordi både Jquery og Prototype anvender $ i deres library.

Du skal anvende en løsning ala:
http://www.codingforums.com/showpost.php?p=653384&postcount=4

Alternativt kigge på:
http://leandrovieira.com/projects/jquery/lightbox/

Og har i en anden tråd set denne anbefalet:
http://fancybox.net/

Og den sidste kører også jquery, så giver ikke problemer.
Avatar billede Martin1982 Nybegynder
06. februar 2011 - 14:32 #2
@jakobdo: Du ledte 90 % af vejen på et svar :-)
Smid et svar :-)

Løsningen var at gå fra:
  <script type="text/javascript">
      $().ready(function () {
          $('.TopMenu ul').kwicks({ max: 310, duration: 300, easing: 'easeOutQuad' });
      });
</script>

til:
  <script type="text/javascript">
      var $j = jQuery.noConflict();
      $j().ready(function () {
          $j('.TopMenu ul').kwicks({ max: 310, duration: 300, easing: 'easeOutQuad' });
      });
</script>
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. februar 2011 - 14:37 #3
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. februar 2011 - 14:51 #4
Takker for point.