Avatar billede sketter Nybegynder
05. februar 2011 - 11:32 Der er 6 kommentarer

Problemer med skærm

Hej eksperter.

Jeg vil prøve at forklare hvad problemet er med min skærm men tror det er lidt svært at forstå.

Problemet er at når jeg starter min computer så kommer der lys i computeren og man kan høre den arbejder men skærmen viser ikke noget før der er gået 2-3 min. Så når der endelig kommer noget frem på computer er det først når jeg skal skrive min kode til min bruger.
Dette gør også at jeg ikke kan komme ind i BIOS og andre bootings indstillinger.

Håber i forstår mit spørgsmål og håber jeg får nogle svar.
Avatar billede sketter Nybegynder
05. februar 2011 - 11:43 #1
Forresten min computer er en:
Acer Aspire M3203 AMD Phenom II X2 545 3.0GHz / 8GB / 1TB
ATI Radeon HD 3200 Graphics

Jeg har en dell skærm, som jeg tror er nogle år gammel
05. februar 2011 - 11:47 #2
Prøv med en anden SKÆRM ?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
05. februar 2011 - 12:29 #3
Hejsa
Du kan evt prøve at nulstille indstillinger for bundkortet til factory settings - der plejer at være en knap på bundkortet til dette (se manual for bundkortet).
Bruger du onboard grafikkort eller hvad ?
Avatar billede sketter Nybegynder
05. februar 2011 - 12:31 #4
#egidiussen

Okaiiii... det der var lige lidt kompliceret, tror ikke der fulgte manual med til bundkortet
Avatar billede egidiussen Nybegynder
05. februar 2011 - 12:41 #5
Hvad hedder bundkortet?
Hvis du ikke er tryk ved at åbne computeren og pille lidt så tror jeg eneste mulighed du kan selv er en anden skærm som karise_larry siger.
Du kunne måske se i manualen for computeren hvordan man gør ind i BIOS og så prøve at se om det kan gøres i "blinde".
Avatar billede sketter Nybegynder
05. februar 2011 - 15:31 #6
Har downloadet et program fra www.Piriform.com som hedder speecy, har der fundet ud af hvilket motherbord jeg har.

Motherboard
    Manufacturer    Acer
    Model    RS780HVF
    Chipset Vendor    AMD
    Chipset Model    780G
    Chipset Revision    00
    Southbridge Vendor    AMD
    Southbridge Model    SB700
    Southbridge Revision    00
        BIOS
            Brand    American Megatrends Inc.
            Version    P01-A2
            Date    10/31/2009