Avatar billede bongazz Nybegynder
02. februar 2011 - 10:51 Der er 8 kommentarer

skærmen på min bærbar virker ikke!!

Hej.

Jeg har haft varmeproblemer med min bærbar, hvilket gjorde at den gik ud efter max 30. min. fik råd her fra siden til at rengøre min blæser. Operationen virkede, men patienten døde!

Efter at have skilt computeren ad, og samlet den igen, virkede skærmen ikke mere. Det er to stik til skærmen og begge er isat!.

Det skal siges at jeg aldrig før har skilt en computer ad før igår, men var så omhyggelig som mulig.

Er patienten klinisk død, eller er der håb?
02. februar 2011 - 10:57 #1
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
02. februar 2011 - 11:04 #2
Varmeproblem - noget siger mig det er en HP :)

De har haft nogle problemer med grafikchippen på bundkortet. Det kan repereres ved hjælp af en lighter og lidt fingersnilde ;) har selv prøvet det.

Der er guides til det på nettet :)
Avatar billede bongazz Nybegynder
02. februar 2011 - 12:24 #3
Hej Skillzmize.

Skærmen virkerde upåklageligt før jeg fik den skilt ad.
I øvrigt er det en Toshiba sattelite A300 D
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
02. februar 2011 - 14:28 #4
Det der med at skilde bærbare ad, der holder jeg mig normalt langt væk fra :p

Men der er vel ikke andet for end at skilde lortet ad igen, og prøve igen :)
Avatar billede bramming Nybegynder
04. februar 2011 - 11:22 #5
Hej bongazz,

Skal du ikke lige have lukket det gamle spørgsmål :)

Du er nok nødt til at skille den ad igen.
I forbindelse med rensningen kan det være du har ramt skærm kablet.

Jeg er dog ikke helt sikker på hvor det sidder i din maskine. Men se efter om nogen fladkabler sidder skævt i eller virker som om de sidder løse...

Pas på med ikke at bøve eller hive i kablerne.
Når du har skillet den af kan du med fordel prøve at mærke på kablerne evt. sætte dem på plads og så starte din maskine inden du samler det hele igen. Du burde kunne tænde den uden at skulle samle den komplet.
Avatar billede bongazz Nybegynder
04. februar 2011 - 12:24 #6
Hej Bramming.

Jeg har skilt den ad og set alle stik efter.

Sådan som jeg ser det er der 2 stik. 1) flerbenet stik, er ok.
2)2 polet stik der føre til kort,hvilket jeg tror er grafikkortet, er også ok.

Er virkelig på dybt vand har brug forhjælp!
Avatar billede bramming Nybegynder
09. februar 2011 - 14:30 #7
Hmm, det var da træls.

Så når den starter starter den bare med sort skærm.
Men kan du hører disken arbejde hvis du ligger øret ned til den?
Avatar billede bongazz Nybegynder
10. februar 2011 - 08:42 #8
Hej Bramming.

Ja, den kører skam! Hvis jeg trykker F2 under opstart får jeg et bip! (F2 for at komme ind bios.