Avatar billede vac Nybegynder
01. februar 2011 - 11:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

backup

Hej
Jeg skal have en esx server til at kigge på en tekst fil når den skal tage backup, denne tekst fil skal ligge på en anden server på netværket, er dette muligt.
01. februar 2011 - 11:59 #1
Ikke forstået ?
Forklar lige én gang til hvad du mener ?

---

PS: Point ude: 785 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/vac - du bør/skal pænt vende tilbage / lukke dine tidligere gamle spørgsmål...
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede vac Nybegynder
01. februar 2011 - 12:06 #2
Hej

Hvordan lukker man gamle sp. ?

Der skal tages backup af nogle vm som ligger på en ESX server.

Der kører en backup script på ESX, men når der nu kommer nye vm som skal tages backup af, for at jeg ikke skal ind på selve scriptet hver gang, er der en mulighed at denne script læser fra en tekst fil hvilke vm's den skal lave backup af. evt. denne tekst fil skal ligge på en anden server på netværket.
01. februar 2011 - 12:18 #3
http://www.eksperten.dk/spm/930388

---

??? ...nogle vm som ligger på en ESX server... ??? - det siger ikke mig - og måske også for andre ? - en dyt ...

... Nu har du ikke nævnt hvilket BackUp program der er tale om ???
Avatar billede chalde Seniormester
01. februar 2011 - 17:59 #4
#3 Basal viden inden for virtualisering.
VM = Virtual Machine
ESX = Vmware ESX (hypervisor)

#0 Du bør kunne ligge filen på en server på netværket. Så længe du sørger for at deling er på plads, samt at hvad du nu bruger til backup har mulighed for at tilgå netværksressourcer.
Avatar billede vac Nybegynder
03. februar 2011 - 13:50 #5
jo der er deling men er der en eksempel på hvordan scriptet skulle læse fra en anden text fil
03. februar 2011 - 14:16 #6
Point ude: 785 ? - derfor kommer der ikke specielt mange indlæg... Det virker 'negativt'...

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede vac Nybegynder
03. februar 2011 - 14:28 #7
Er du en slags admin her ?

og det var ikke med vilje jeg lagde svar her, det var en fejl.
Avatar billede chalde Seniormester
08. februar 2011 - 15:46 #8
Bare opret et nyt spg.
Evt. få så meget info som muligt med:
ESX version, hvad du bruger til backup (både client og serverside) osv..