Avatar billede bongazz Nybegynder
01. februar 2011 - 10:02 Der er 7 kommentarer

Min Laptop crasher únder geninstallation af XP

Hej alle eksperter!

Jeg har en 2 år gammel Toshiba sattelite pro som startede op lidt langsomt og generelt var blevet lidt sløv. Jeg besluttede mig i weekenden for at genindstallere WIN XP for at få ryttet op og starte på en frisk. Det skulle jeg dog ikke have gjort, for under installation af XP slukker computeren af sig selv(slukker, som om havde trukket stikket). Jeg hat forsøgt en 10 gange, med samme resultat. der går et sted mellem 1-30 min. og så går den ud.

hvad kan dette skyldes og er der en løsning?

Måske lidt nyttig information:

-Computeren blev leveret med Vista installeret. Blev fra dag et geninstalleret med XP.

-blæseren til cpuen starter ret tidligt med at kører, og jeg troede det kunne være varme problemer. Men jag har prøvet at have den slukket i nogle timer for at se om jeg kunne komme længere en de 30 min. uden ´"breakdown"..... denne gang nående den ikke engang at boote cden inden den slukkede.

Håber der nogen der kan hjælpe mig videre.

På forhånd tak!
01. februar 2011 - 10:17 #1
... mest forestille mig et varme problem ???

... bare nogle eksempler set i anden forbindelse ->
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg
Avatar billede bramming Nybegynder
01. februar 2011 - 10:18 #2
Hej Bongazz,

Har du prøvet at tage batteriet ud af din maskine - sætte strøm til og kører uden batteriet i.
Prøv dette og vend så tilbage :)

Umiddelbart kan det være lidt flere ting, men prøv dette til at starte med.
I så flad hvis du har et blæsemiddel, kompresser eller luft på flaske :) - så prøv at blæs meget meget meget forsigtig ved køleren, og se om der kommer en masse støv ud - uanset om det er den eller ej, når du siger to år, så er det altid godt at få renset lidt ud der også.

Nu ved jeg ikke hvor godt du har det med at skille ting ad, men i så fald burde du kunne skrue dit tastatur af og få ganske god adgang til din køler, som du så ville kunne få blæst ren ! - men selvølgelig kun hvis du har mod på det.
Du kan i alt fald finde tonsevis af guides til hvordan:
http://www.youtube.com/watch?v=GcM9knr_P4Q
Avatar billede Orchillion Nybegynder
01. februar 2011 - 10:59 #3
har du nogensinde spildt noget ned i den? Eller haft noget i nærheden som kan have gået ned i computeren.??

har for nyligt have samme problem med min bærbar og da jeg selv opgav røg den til reparation, det viste sig at være indtørrede væske som sad overalt på ledninger, mainboard og printpladerne..

Det gjorde så at min computer engang imellem gik ud, eller skærmen "blinkede" og da den blev langsom og skulle geninstallerede også gik ud hele tiden hvilket gjorde at den var helt færdig..

Men indtørrede væske eller lign. kan sagtens forsage dit problem, så som karise udtrykker er det måske et varme problem, så vil foreslå at du måske skiller den ad eller vis du ikke har forstand på det få en anden til det.
og så renser den, der er måske stadig håb for at den vil fungere.
Avatar billede bongazz Nybegynder
01. februar 2011 - 11:22 #4
Hej

Bramming, jeg starter med dit foreslag!er jo nok den letteste!

Karise, dit forslag bliver back up planen. Jeg har godt nok hænderne skruet rigtig på, men har aldrig skillet en cumputer ad!

Orchillion, så vidt jeg husker, har computeren ikke haft vandskade:)

Tak for forslagene:)

I høre imorgen om der er bedring hos patienten.
Avatar billede bongazz Nybegynder
02. februar 2011 - 08:15 #5
Hej.

Efter at jeg fik skilt computeren ad og gjort blæseren ren, omend den ikke så særlig beskidt ud, har computeren kørt hele natten:)

Men nu virker skærmen ikke!!!!!!

Er der håb endnu?????
02. februar 2011 - 10:58 #6
Avatar billede bramming Nybegynder
04. februar 2011 - 11:23 #7
svar svar svar :) - Man kunne jo være heldig :)