Avatar billede lurup Ekspert
31. januar 2011 - 21:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

samme outlook på 2 pc samt nas server

Jeg har 2 pcér samt en nas server jeg gerne vil have det samme outlook mail på.
Hvordan kan jeg lave det så jeg ikke skal flyller rundt på mail flere steder.
Har det henle på samme netværk
Altså 2 pcér og en nas på 2 tb
en pc med XP og en med 7
Avatar billede sten2004 Nybegynder
02. februar 2011 - 18:04 #1
Hvilken Outlook version har du?

Skal mailen gemmes på NAS'en så løber du en risiko, er ikke supporteret i Outlook. http://support.microsoft.com/kb/297019

Lad i stedet Outlook gemme en kopi af mailen på din "mail-server" i x-antal dage således at begge din maskiner kan nå at hente posten.
Avatar billede lurup Ekspert
02. februar 2011 - 19:51 #2
Jeg har 2003 og 2007
Jeg skal have det gemt begge steder og på nas.....
Kan man synkroniserer 2 pc´s outlook ?
Avatar billede sten2004 Nybegynder
03. februar 2011 - 00:33 #3
Hvis du skal det må du nok indstille dig på at skulle ud at købe..  http://synchpst.com/ er et eksempel.

Jeg mener også, at der er en lille forskel på pst-filen mellem 03 og 07 men det kan du tjekke ved microsoft måske er det ved 10'eren det skifter, kiggede på det i sidste uge faktisk. Lidt manuelt arbejde kunne måske bringer dig lidt af vejen ved altid at lade en pc være den styrende og så kopiere dennes pst-fil til pc2 og nas. Men er ikke særligt elegant

Du har et problem mht din sendte post ved  mit forslag i #1 håndteres kun indkommende mail.

Imap kan du bruge til at have den samme mail på de 2 pc-er men her vil du også have problemet med din sendte post. Men så har du ikke din mail ovre på NAS'en idet mailen så er hos din ISP.
Avatar billede lurup Ekspert
15. februar 2011 - 20:15 #4
ok
Kan jeg på en måde når jeg er på netten med den bærbare lave så outlook på begge pc er ene ??...
Både med sendt post og med alle mine mappe jeg har i outlook på den gamle pc.
Avatar billede lurup Ekspert
20. februar 2011 - 14:53 #5
lukket