Avatar billede racass Nybegynder
30. januar 2011 - 18:08 Der er 2 kommentarer

forstærker til computer mislykkedes

hey. har en sony discrete 6ch amplifier sat til min stationære computer, men lydopsætningerne i computeren vil kun finde højre og venstre front speaker, men når jeg sætter musik på spiller højroe og venstre front, center, subwoofer og højre og venstre sorr.
har sat forstærkeren i "front" på bagsiden af computeren, hvor der også er kanalerne: bass, side spx, rear spx, mic in, line in

har minimal viden om lydkortet og hvordan det fungerer (ved at det for lyden til at spille og at det er skyld i kvaliteten)

mit gæt er at en af disse er skyld i det:
lydkortet (forældet eller i stykker)
forkert tilsluttet (men hvor skal den så ind henne?)

det er lidt svært når jeg ikke kan give information om lydkortet, men håber i kan komme med nogle ideer eller foreslag jeg kan prøve af

ps: venstre rear spx er lavere end højre, kan det ha noget at gøre med længde eller modstand i kablerne?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2011 - 19:31 #1
Du skal ind i de avancerede indstillinger for dine lydenheder på dit lydkort og sætte det til 5.1 surround for at få det til at virke.
Avatar billede racass Nybegynder
01. februar 2011 - 18:03 #2
har været derinde, kan køre en test men de forreste og center er de eneste der reagerer :S