Avatar billede cyber666 Nybegynder
30. januar 2011 - 11:48 Der er 12 kommentarer

Windows 7 Hænger

Mit Windows 7 hænger den i forskellige programmer.

Når den hænger har jeg prøvet at se om jeg kunne se noget i af Joblisten, men der er aldrig et stort CPU forbrug, når den hænger

En HP TouchSmart 600 PC
Intel(R) Core(TM) Dou PC P7450 2,13 Ghz

4 gb Ram

Jeg har kørt HP´s Hardwarediagnose (Systemtest og Stresstest) ingen fejl fundet.

Jeg har kørt cccleaner, antimalware uden nævneværdige resultater, jeg har ingen ide om hvad der sker er der nogen der kan nævne et program der kan teste min pc og samt logge grunden til at win7 hænger.
Avatar billede kimtheman Novice
30. januar 2011 - 11:54 #1
Hvad med inde i administrationen>Joblist...(Findes inde i kontrolpanel)

Kan du ikke se dig ud af noget der?
Avatar billede cyber666 Nybegynder
30. januar 2011 - 12:01 #2
Nej der er intet der bruger CPU og alligevel hænger min PC heeelt vildt..
Avatar billede cyber666 Nybegynder
30. januar 2011 - 15:31 #3
Hmm nu kom der også en Blue Screeen

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Det er dog første gang jeg har set den skærm på min pc....

Har som sagt kørt Hardwaretest
Avatar billede kimtheman Novice
30. januar 2011 - 15:59 #4
Nu snakker jeg ikke noget om CPU, men om du skal se i logfiler, og der skriver den hvad der foregår på din Pc. Så hænger din Pc kommer der udslag der.

Har du for nylig installeret noget såsom grafik driver eller lign.?
Avatar billede cyber666 Nybegynder
30. januar 2011 - 16:29 #5
LOL ja så blev jeg også lidt klogere

Jeg har kigget grundigt efter i logfiler, og der står ikke noget systemet kører perfekt efter sit eget udsagn, det passer dog ikke helt overens med sandheden.
Avatar billede kimtheman Novice
30. januar 2011 - 16:45 #6
Fortæl mig hvor du præcist har kigget.
Avatar billede cyber666 Nybegynder
30. januar 2011 - 16:48 #7
I Start skriv

Pålidelighedsovervågning

Enter

Herefter kommer der en graf frem samt eventuelle problemer

den viser mig nogle få "tvangslukninger" som jeg selv har stået for men ellers ingen problemer
Avatar billede kimtheman Novice
30. januar 2011 - 17:29 #8
Prøv i kontrolpanel>Derfra til Administration> Og så ind i Logbog>Find Windows-Logger> Se under Program> Og se under System

På din Win 7 kan det nok være lidt anderledes da jeg bruger Vista.

Men vil mene du ser mere derinde.
Avatar billede cyber666 Nybegynder
30. januar 2011 - 18:04 #9
Følgende 2 fejl går igen

Tjenesten HP Health Check Service kunne ikke startes pga. flg. fejl
Den angivne fil blev ikke fundet

Følgende Boot-Start eller System-Start-Driver kunne ikke indlæses
is3srv
szkg5

Det er de eneste to fejl den log giver mig
Avatar billede kimtheman Novice
30. januar 2011 - 18:14 #10
Har prøvet noget lign. med en Pc engang der også hang helt vildt. Det var noget HP printer et eller andet.

Så prøv at gå ind i dine tjenster og se efter alla HP Health Check Service og sæt starttype til deaktiveret...
Avatar billede cyber666 Nybegynder
30. januar 2011 - 19:24 #11
Er så deaktiveret, meen nu starter den meget laaangsomt, og første genstart gav en blå skærm...

Mon ikke man bare snart skulle reinstallerer...
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2011 - 20:00 #12
Fejlsikret tilstand (F8 under opstart) og gendanne systemet til før problem opstod?
Er det forsøgt?