Avatar billede Svend_J Novice
30. januar 2011 - 10:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Langsom PC

Mine forældres computer opfører sig underligt.

Den er blevet enormt langsom inde på hjemmesider som f.eks. www.komogvind.dk og lignende.

Det er en Pentium Celeron 3,20 GHz
4GB RAM (selvom Windows kun mener der 3,49)
Harddisken er en Samsung SP2014N
Bundkortet er et ASRock 775Twins-HDTV
Styresystemet er Windows XP Home 32 bit

Windows er ny installeret samt opdateret. Ifølge Enhedshånteringen er alt korrekt installeret.

Java, Shockplayer osv. er opdateret.

Det gør ingen forskel om det er Firefox eller Explorer jeg bruger som browser.

Det kan ikke være deres internetforbindelse den er galt med, da min bærbare sagtens kan trække de hjemmesider på deres forbindelse...

Hvad hulen er der galt med den?
30. januar 2011 - 11:01 #1
PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede Svend_J Novice
30. januar 2011 - 11:12 #2
Det virker som om det der hjalp en lille smule...

Men den hakker stadig lidt i det..
Avatar billede Svend_J Novice
30. januar 2011 - 11:44 #3
Det virker som om det kun er Java der er problemmet...
Avatar billede kimtheman Novice
30. januar 2011 - 12:05 #4
Avatar billede kimtheman Novice
30. januar 2011 - 12:07 #5
Den ville sikkert også have godt af at kør en rens med Ccleaner:
http://www.piriform.com/ccleaner/download

Manual (Som dog kan afvige lidt for versionen):
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Avatar billede Svend_J Novice
30. januar 2011 - 16:54 #6
Det bør ikke kunne være malware/spyware/virus da den lige er blevet formateret og problemet er stadig det samme.

Java er helt opdateret.
Avatar billede kimtheman Novice
30. januar 2011 - 17:46 #7
Jo det kan det så godt være, da den er tilsluttet til internettet og så er muligheden der jo (Hvis den lige er formateret, har du så opdateret den fuldt ud inde fra Windows update?)

Prøv at nulstille alle browserens indstillinger
Avatar billede racass Nybegynder
30. januar 2011 - 18:13 #8
jeg fylder ofte min computer med lort (cookies, glemmer at tømme papir kurv og lign.) så fandt ccleaner, det er et gratis program der kan sættes til at rydde op: den tømmer papirkurv, sletter cookies, rydder menuen startt (ikke dem du har valgt skal ligge der men nye programmer kommer ofter herhen og ligger). den kan også redigere opstarts programmer (træt af msn ved opstat? deaktiver det herfra)
det gør ikke rigtig noget du ikke selv kan, men den gør flere af tingene uden du skal åbne noget som helst
www.ccleaner.com
Avatar billede kimtheman Novice
30. januar 2011 - 18:17 #9
racass se mit indlæg #5. Så det er sagt og også et fedt, hvis den er helt nyinstalleret, for så er det vel begrænset, hvad der er nået at komme på.
Avatar billede Svend_J Novice
30. januar 2011 - 20:13 #10
Den er helt ny installeret med alle updates fra Microsoft pånær en:
Microsoft .NET Framework 3.0: x86 Language Pack (KB928416) Den kommer med fejlen: 0x13EC når man prøver at installere den.
Avatar billede kimtheman Novice
30. januar 2011 - 21:51 #11
Hvis du går ind i Kontrolpanel\Administration\Logbog\Windows-logger...

Fremkommer der så nogen fejl eller lign. derinde under program og system?
Avatar billede Svend_J Novice
30. januar 2011 - 22:21 #12
Jeg kan desværre ikke komme til mine forældres computer igen før om 3 uger. :-s

Men så kigger jeg på det igen der.
Avatar billede Svend_J Novice
19. februar 2011 - 10:08 #13
Jeg sidder ved mine forældres computer.

Der er ikke en mulighed ine i logbogen der hedder "windows-logger"
Avatar billede kimtheman Novice
19. februar 2011 - 12:13 #14
Nej nu tog jeg min gamle bærbar frem da jeg ikke kører med Xp på stationær. Og stien er Hvis du går ind i Kontrolpanel\Administration\Logbog

Derinde ser du de steder hvor der føres log filer.

Tryk på system og program og se om den igennem dagene viser et gult eller rødt tegn.
Avatar billede Svend_J Novice
20. februar 2011 - 17:44 #15
Hej

Du kan se fejlene her:

http://i218.photobucket.com/albums/cc123/viperfreak83/Fejl-Program.jpg

http://i218.photobucket.com/albums/cc123/viperfreak83/Fejl-System.jpg

Bemærk under system at der er to fejl, men det er den samme fejl der fremkommer, da jeg forsøgte at opdatere Windows to gange.
Avatar billede kimtheman Novice
20. februar 2011 - 18:20 #16
Ja men hvis det kun er nogen sider den bliver langsom på så er det vel nogle funktioner/ tilføjelses programmer der skaber problemet.
Og da jeg ikke rigtig selv sidder ved maskinen kan jeg ikke rigtig hjælpe videre herfra.
Avatar billede Svend_J Novice
20. februar 2011 - 19:35 #17
Der er på sider hvor den skal bruge Java.. Jeg har forsøgt at afinstallere og installere igen, men det er stadig det samme.

Hvis jeg kører med joblisten åben kan jeg se at java bruger 100% CPU-kraft når jeg flytter noget inde i spillet...
Avatar billede kimtheman Novice
20. februar 2011 - 22:07 #18
Så får du nok ikke fjernet alt java alligevel.
Avatar billede Svend_J Novice
21. februar 2011 - 08:21 #19
Jeg kan se den også er langsom til at skrive inde på Facebook, men ikke på den her side...

Hvad kan jeg gøre for at slette al java? Altså foruden at fjerne det via kontrolpanelet.
Avatar billede Svend_J Novice
05. august 2011 - 22:41 #20
Lukker lige den her, da jeg ikke har fået noget svar.