Avatar billede Amtus Nybegynder
26. januar 2011 - 17:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computert til TV - HDMI

Kære alle,

Jeg har en computer der har HDMI udgang og køber snarest et nyt TV - overvejer dette:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=587755

Det mit spørgsmål går på er, hvorvidt skærmbilledet automatisk burde være fuld skærm på TV'et. Jeg kommer lige fra en kammerat, hvor vi testede at min computer virkede som den skulle. Der var der kun et lille skærmbilled på tv'er? Det var ikke noget vi brugte langtid på at få større da der ikke var tid, men burde det ske automatisk eller er det noget man skal indstille compiter/TV til?
Avatar billede kimtheman Novice
26. januar 2011 - 22:30 #1
På computerens grafikkort indstillinger i f.eks. NVIDIA menuen, skulle der gerne være muligheden for, at vælge opløsning samt om man vil clone billede osv.
Avatar billede Amtus Nybegynder
26. januar 2011 - 22:35 #2
Så jeg burde kunne få billedet fra min bærbare i fuld størrelse på TV skærmen ved at ordne indstillingerne på computeren?
Avatar billede Amtus Nybegynder
26. januar 2011 - 22:38 #3
Altså uden billedet i øvrigt forvrænger etc.?

Når nogle folk bruger DVI til HDMI som tilslutning er det så fordi de ikke har HDMI udgang på computeret eller er der en anden grund?
Avatar billede kimtheman Novice
26. januar 2011 - 23:35 #4
Har taget signal fra min egen Pc, som har en 26 tommer skærm og ud på min 40 tommer i stuen via dvi/HDMI da mit grafikkort ikke har HDMI udgang.
Og billedet her har været helt i top.

Når jeg er på camping har jeg taget signal ud fra min bærbar med 15,4 tommer skærm ud til en 24 tommer fladskærm via vga stik og dette billede har også været fint.

Så understøtter tv fuld HD osv. så vil jeg mene det ikke bliver noget problem med at få et fint billede.
Avatar billede Amtus Nybegynder
27. januar 2011 - 10:27 #5
Mange tak for svaret - lægger du et svar så jeg kan godkende:)
Avatar billede kimtheman Novice
27. januar 2011 - 10:57 #6
Hep