Avatar billede Anita23 Nybegynder
26. januar 2011 - 15:35 Der er 3 kommentarer

Humann Confirmation

Når jeg fx går på Facebook, fryser billedet og der kommer en billedet med teks Humann Confirmation.
HJÆLP HVAD GØR JEG, efter dette billedet må jeg starte forfra.
Håber på hjælp
Tak
Anita
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 15:50 #1
Det er en virus.

Den kommer bl.a af, at man klikker på et link sendt fra en ven (som har samme virus), der spørger om det er dig på et billede på facebook.

Prøv at kør en virus skanning med dit virus program.
Avatar billede Anita23 Nybegynder
26. januar 2011 - 19:31 #2
Tak for svaret, jeg har nu scanne for virus, men desværre nge fundet, hvad så ?
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 20:42 #3
Okay. Måske dit antivirus program ikke kan detektere det. Hvilket program bruger du ?

Jeg ville forsøge følgende:

Hent MalwareBytes AntiMalware:
1: http://fileforum.betanews.com/download/Malwarebytes-AntiMalware/1186760019/1
2: Efter du har installeret det, skal du lade programmet opdatere!
3: Marker herefter "kør et fuldstændigt systemscan", og klik på skan.
4: Når den er færdig, trykker du på "Vis resultater", og "fjern valgte".
(Den vil så åbne en log).

Herefter henter du Ccleaner: (Virusser opretter ting i registreringsdatabasen, dette kan findes med Ccleaner)

1: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/download/1d59b13e3d0824a0c054077615cab5c3/
(fravælg toolbar under installation.)
2: I Ccleaner, marker Registry i venstre side, og vælg "Skan efter problemer".
3: Når den er færdig, klikker du på "Udbedre valgte problemer", og laver en backup af databasen, derefter klikker du på "udbedre alle valgte problemer".

Genstart computeren.

Håber det hjælper.