Avatar billede mogenslj Nybegynder
25. januar 2011 - 12:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Firewire IEEE 1394

Jeg har monteret et Firewire IEEE 1394 kort fra VIA OHCI i min pc.
Derefter har jeg forbundet det fra et af de eksterne stik til mit videokamera, Sony DCR-PC7E, på forsiden, hvor der er et stik til 'DV OUT'.
Hvordan kan jeg herefter se optagelserne på mine tapes i pc'en?
Jeg har bl.a. installeret Pinnacle Videospin og Magix Movie Edit Pro silver til redigering.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
25. januar 2011 - 13:44 #1
jeg ville slå op i den medfølgende manual til dit kamera, og se hvad de anbefaler. Oftest kan det kræve et program fra producenten.
Avatar billede mogenslj Nybegynder
26. januar 2011 - 18:04 #2
Hej, mcb2001!
Tak for dit forslag! Jeg har allerede ledt på Internettet for at finde en løsning og har også set div. vejledninger fra Sony.
Det forslag, der kommer nærmest hedder "Editing onto another tape".
Det fortæller mest om tilslutningen, hvilket jeg ikke er i tvivl om.
Imidlertid har jeg også set et forslag til anvendelse af Windows Movie Maker. Det kører!
Så nu har jeg kopieret et bånd til en fil på pc'en. Det er et stort fremskridt for mig!
Herefter ville jeg gerne modtage anbefaling til anvendelse af ét af de programmer, jeg har nævnt: Pinnacle Videospin eller Magix Movie Edit Pro.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
26. januar 2011 - 18:14 #3
Den første (pinnacle) ser umiddelbart ud til at være et "gratis" program som kan lidt mere end windows Movie Maker. Det andet er et betalingsprogram der kan en del mere.

Ellers prøv:
http://www.google.dk/#hl=da&q=Pinnacle+Videospin+review
http://www.google.dk/#hl=da&q=Magix+Movie+Edit+Pro+review
Avatar billede mogenslj Nybegynder
01. februar 2011 - 11:05 #4
Jeg har ikke modtaget flere forslag end ovennævnte, så jeg vil ud fra dette og mine egne ideer prøve at fortsætte min revidering af videoerne.
Jeg vil gerne takke dig, mcb2001, for dine henvendelser og derefter vil jeg lukke tråden.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
02. februar 2011 - 08:49 #5
du giver bare point som du ønsker :-)

og selv tak