Avatar billede DCNR Nybegynder
25. januar 2011 - 00:49 Der er 1 løsning

Rundll32.exe problem

Hey...

Jeg har fået et lidt underligt problem... Jeg har et lidt ældre spil: Rise of Nations, som jeg har installeret på en Windows 7 ultimate maskine... Jeg har kunnet spillet det før uden problemer på den samme maskine...

Men nu når jeg trykker på genvejen (som linker til .exe filen) starter den spillet i processen i joblisten, men intet sker, og den starter samtidig en rundll32.exe proces, som linker til den samme .exe fil...

Trykker jeg igen på genvejen til spillet starter spillet uden problemer og jeg kan spille normalt, men rundll32.exe bruger omkring 50 % af CPU'en og spillet lagger meget... Jeg kan uden problemer lukke rundll32.exe processen i joblisten og spillet kører fint videre, men hvorfor vil spillet bare ikke starte normalt ?... Det sker også med et andre spil som Warcraft 3 og flatout 3, som også har virket før... Nogen der har et bud på, hvad sker der ??

Tak for jeres tid,

Venlig hilsen
Daniel Ricken
Avatar billede DCNR Nybegynder
25. januar 2011 - 01:11 #1
Jeg svarer lige på mit eget spørgsmål... (ALTID LAV EN GOOGLE SØGNING FØRST =) )...

Det er et problem med windows game center (den som kommer frem, når man trykker på startmenu > spil)... Jeg sidder på et LAN-netværk lige nu uden netadgang...

Idet Windows game center er indstillet til at søge efter opdateringer på nettet omkring spil, søger den på nettet efter oplysninger og kan åbenbart ikke helt forstå at den ikke har internet... Dette giver også mening, idet jeg har haft internet adgang hver gang jeg har startet spillene før...

Løst ved at slå windows game center fra (bede den om aldrig at søge efter opdateringer) =)

Undskyld ulejligheden