Avatar billede ronrondk Nybegynder
21. januar 2011 - 01:14 Der er 3 kommentarer

Hvor er min USB2 port???

Jeg har en Zepto Znote 6625WD som jeg har haft i snart 4 år tror jeg.. Jeg mener at kunne huske at reklamen for computeren i sin tid sagde noget om USB 2.0 men har aldrig tænkt videre over det.

Nu ønsker jeg så at vide om jeg nu også HAR USB 2.0 på computeren så jeg googlede lidt og fandt frem til hvordan man kunne se det i enhedshåndtering og det skulle være noget lignende følgende under "USB-conrollere":

Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2830
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2831
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2832
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2834
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2835
Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller - 2836
Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller - 283A

De to nederste skulle indikere at jeg har USB 2.0 i computeren.. Nu er så mit spørgsmål: Hvordan finder jeg ud af HVILKE porte på min computer der er USB 2.0 og hvilke der er USB 1.1??? Der er 4 porte på computeren. Og det hænger da iøvrigt ikke sammen med at der i enhedshåndtering er angivet 7 porte??? Eller er det bare mig der ikke forstår et pip??

Håber nogen kan svare mig på dette :) På forhånd tak :)
Avatar billede thov Forsker
21. januar 2011 - 04:18 #1
Hent USBview (klik på link i tredie linie). Kør programmet, og se USB-portene og hvad der er tilsluttet http://k0lee.com/dc3000/usbts.htm

Du har ikke 7 USB tilslutninger, men 7 tildelte portadresser (Hexadecimale 4-cifrede tal til sidst) - og det er noget helt andet.

Men prøv med en USB-hub i en af computerens USB indgange, og tilslut nogle USB-sticks til den.

Kør så USBview, og se så hvordan det hænger sammen :-)
Avatar billede chalde Seniormester
21. januar 2011 - 07:58 #2
Alle de eksterne USB-porte er USB 2.0 på 6625w.
Avatar billede ronrondk Nybegynder
27. januar 2011 - 09:38 #3
Tak for jeres svar. Troede så ikke at alle porte var usb2 men det giver da god mening og det er jo bare super.. Jeg har også efterfølgende testet overførselshastighederne og det passer helt fint med usb2 :)