Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
20. januar 2011 - 19:36 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!! windows fejl??

Vil lige starte med at sige undskyld hvis spørgsmålet ligger i en forkert kategori.

HEJ ALLE :)
Har her 4 problemer som jeg håber nogle kan hjælpe mig med, da jeg simpelthen har prøvet ALT efterhånden :( ....

/Fejl nr 1\
Når jeg skal slette et link fra mine Favoritter inde i min browser, ved at højre klikke på linket og tryk slet. går der 3 - 6 sekunder hvor der derefter komme denne fejl og browseren lukker ned (billede under fejl 1)

/Fejl nr 2\
Når jeg skal gemme en fil ned fra nettet til min computer, går der 5 - 10 sekunder. før den viser boksen Gem som "hvor filen skal gemmes"... og da computeren lige er købt, og er rigtig hurtig, er det ikke derfor det går langsomt. Det ligesom om den går i stå et stykke tid.
(billede under fejl 2. nr 1)

Når filen så er godt igang med at hentes ned, kommer denne fejl op og lukker browseren ned. Og det er forskelligt med procenten før den lukker. (billede under fejl 2. nr 2)

/Fejl nr 3\
Når jeg skal prøve at uploade eks et billede på nettet (Denne gang www.tinipic.com) kommer den med samme fejl som billede 1 og 3. hvor den derefter viser dette i webbrowseren (billede under fejl 3)

/Fejl nr 4\
Når folk prøver og sende et eller andet igennem Messenger til mig, eller jeg prøver og sende noget til dem. Logger den mig simpelthen automatisk af. (Håber intet billede skal bruges her)

BILLEDER

Fejl nr 1
http://i53.tinypic.com/1442m9g.jpg

Fejl nr 2
Billede 1
http://i53.tinypic.com/wciu0g.jpg
Billede 2
http://i54.tinypic.com/2jab2j4.jpg

Fejl nr 3
http://i51.tinypic.com/mwpm6p.jpg

Håber min post er overskuelig... Og håber virkelig der er nogle genier der kan hjælpe her :(.... Håber det er nok point, da jeg næsten kan regne ud det ikke er så lige til....

Jeg har windows 7 på min computer.
Og er der andre ting i skal vide, siger i bare til.

Men Venlig Hilsen.
Jannich Larsen.
På forhånd og forhåbentligt et STORT tak.
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2011 - 19:40 #1
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
20. januar 2011 - 19:45 #2
Vil jeg prøve og vende tilbage :D
20. januar 2011 - 19:53 #3
PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
20. januar 2011 - 20:24 #4
@karise_larry
Tak for de fine råd. men har jeg klaret i forvejen ;) men tak alligevel :)

@haverslev
er i fuld gang med og gøre som du så fint har beskrevet... CCleaner fandt nogle ting i både rens og register (er cleanet).. Malwarebytes Anti-Malware køre lige nu på HØJTRYK :)
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
20. januar 2011 - 20:46 #5
@haverslev
Jeg har både en log fra Malwarebytes Anti-Malware og HiJackThis.exe nu.... Vil du se loggen fra dem begge to??
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2011 - 20:58 #6
Yes, vi skal se begge logs.
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
20. januar 2011 - 21:01 #7
log fra Malwarebytes Anti-Malware

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 5561

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

mbam-log-2011-01-20 (20-33-17).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 313864
Tid gået: 26 minut(ter), 32 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 1
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 1

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command\(default) (Broken.OpenCommand) -> Bad: ("regedit.exe" "%1") Good: (regedit.exe "%1") -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
c:\Windows\Tasks\{22116563-108c-42c0-a7ce-60161b75e508}.job (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.

log fra HijackThis

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:43:07, on 20-01-2011
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16700)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Uniblue\SpeedUpMyPC\spmonitor.exe
C:\Program Files (x86)\Uniblue\RegistryBooster\rbmonitor.exe
C:\Program Files (x86)\RocketDock\RocketDock.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\Identity Protection\agent\bin\avgidsmonitor.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashUtil10l_ActiveX.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\Jannich\Desktop\JAAAA\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://homepage.packardbell.com/rdr.aspx?b=ACPW&l=0406&m=imedia_s3220&r=17361210g406pe455v105y46k12698
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://homepage.packardbell.com/rdr.aspx?b=ACPW&l=0406&m=imedia_s3220&r=17361210g406pe455v105y46k12698
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\ProgramData\Real\RealPlayer\BrowserRecordPlugin\IE\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: Hjælp til logon til Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~2\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SwitchBoard] C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS5ServiceManager] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS5ServiceManager\CS5ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKLM\..\Run: [VirtualCloneDrive] "C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [Azureus] C:\Program Files (x86)\Vuze\Azureus.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RocketDock] "C:\Program Files (x86)\RocketDock\RocketDock.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nvlsp.dll
O13 - Gopher Prefix:
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{2C401808-8BCA-4674-B591-419B6C833CC9}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{2C401808-8BCA-4674-B591-419B6C833CC9}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{2C401808-8BCA-4674-B591-419B6C833CC9}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgpp.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgemc.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: AVG Firewall (avgfws9) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgfws9.exe
O23 - Service: AVG9IDSAgent (AVGIDSAgent) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: ForceWare Intelligent Application Manager (IAM) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin32\nSvcAppFlt.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files (x86)\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin32\nSvcIp.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - (no file)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe
O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: Windows Media Player Network Sharing Service (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 9726 bytes
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2011 - 21:42 #8
Undre mig lidt over, at du har 3 kørende af:
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe

Har du installeret IE som 32bit og 64bit versioner?
Hvad har du kørene af IE da du lavede den HTJ log ?
Har du prøvet at geninstallere IE evt. opgradere til anden version ?
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
20. januar 2011 - 21:49 #9
Ja jeg har installeret IE både som 32 og 64...???? gør det noget?? :)

havde 2 vinduer åbne af IE imens?????

og nej har ikke prøvet at geninstallere IE... men kan jeg lige prøve :)
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2011 - 21:57 #10
Nej nej du behøver ikke at opgradere IE - blot forspørgsler :-)

Nej det er OK med 32/64 bit IE

Hvordan arter maskinen /IE sig nu ?
20. januar 2011 - 21:58 #11
Generelt: Jeg 'rynker' lidt på næsen af
[Azureus] C:\Program Files (x86)\Vuze\Azureus.exe
http://www.spywarefri.dk/artikel/farerne-ved-fildeling/

---

Du bruger en gammel version af AVG(9)2 - i skrivende stund hedder den AVG10 ...
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
20. januar 2011 - 22:02 #12
@haverslev
Der er ingen forskel... den laver præcis det samme :(

@karise_larry
Ved godt faren ved fildeling... men burde ikke være derfor den laver fejl med mit "internet" eller hvad det nu er...

og ja bruger en ældre version af AVG... gør det noget??
Burde det da ikke...???
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
20. januar 2011 - 22:48 #13
kan det virkelig være rigtig der intet er og gøre?? :(
20. januar 2011 - 22:56 #14
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"

I boxen skriv: CHKDSK  C:  /F  /R  /V  -> ENTER

Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart...

og/eller

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe    /Scannow  -> ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
21. januar 2011 - 07:52 #15
@karise_larry
Jeg har nu prøvet at køre begge scanninger... men fejlen(e) er der stadig... :(
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2011 - 08:49 #16
Prøvet at nulstille IE ?

Klik på Funktioner i IE, klik på Internetindstillinger, Faneblad Avanceret, klik på knappen "Gendan avanverede indstillinger" og derefter klik på knappen "Nulstil"

Du kunne jo prøve at henet og geninstallere IE8, den vil nok sige at du allerede har IE8 installeret - men prøv blot at installere den alligevel.

IE 9 er tillige tilgængelig i en beta version - men så er den på egen risiko osv. at hente/installere.
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
21. januar 2011 - 18:35 #17
Det har jeg også prøvet flere gange :/ og har lige gjort det igen... ingen effekt :(
tror efterhånden jeg bliver nød til og geninstallere windows :( SNØFT!!!...
Avatar billede haverslev Novice
22. januar 2011 - 12:32 #18
Ja, det skal nok en geninstallation til.
Men har du prøvet at installere IE9 Beta ?

Du har ikke andre problemer, her tænker jeg load mæssigt ?
F.eks når du starter div. programmer / spil op-
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
23. januar 2011 - 12:46 #19
Jaaa har prøvet at geninstallere IE... og virker stadig ikke...

Har nu geninstalleret min windows. og det virker fint nu :)
Syntes bare det er ret vildt at der ingen der kunne hjælpe med fejlen.. :/ men så har jeg set det med hehe :)

Men udover det... Tusinde tak for jeres tid!!!
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2011 - 12:57 #20
"Syntes bare det er ret vildt at der ingen der kunne hjælpe med fejlen.. :/ "
Øhh, vi er jo ikke "vor herre", blot mennesker :-)
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
23. januar 2011 - 14:08 #21
jaa da!! ikke sådan ment :)
Troede bare ikke det ville være sådan en besværlig fejl hehe :)