Avatar billede spliid88 Nybegynder
18. januar 2011 - 10:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at connecte til SQL Server!

Hej folks!

Jeg benytter DBDesigner 4 til at designe tabeller.

Nu ønsker jeg at connecte til en SQL server, som jeg ved fungerer, da jeg sagtens kan connecte via MS SQL Management Studio.

Jeg får følgende fejl meddelse.
Connection to Database failed.

SQL State: 08001, Sql Error Code: 17
[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect())]. Sql Server findes ikke, eller adgang blev nægtet.

Jeg vælger MS SQL, og indtaster Servernavn xxxx\xxxx
Herefter bruger (de-prod\brugernavn) og pw.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2011 - 23:41 #1
Er SQLServer sat til windows auth only eller til mixed (både windows auth og SQLServer auth) ?
Avatar billede spliid88 Nybegynder
19. januar 2011 - 08:25 #2
Hej Arne!

Jeg er ret sikker på, at den er sat op til windows auth only (ikke mig der administrerer den).
Jeg har dog mulighed for Reverse Engeneering, så det virker da lidt underligt, synes jeg nok.
Avatar billede spliid88 Nybegynder
19. januar 2011 - 08:38 #3
Den er sat op med windows auth only.
Så er det måske ikke muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2011 - 16:55 #4
Ideen med Windows auth er man slet ikke angiver brugernavn/password men at client bruger det username som man er logget ind i Windows med.

Jeg ved ikke hvad DBDesigner4 kan.

Jeg kan proeve at starte produktet op derhjemme engang i aften.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2011 - 02:14 #5
Jeg kan connecte til SQLServer fra DBDesigner4, men med SQLServer auth.
Avatar billede spliid88 Nybegynder
21. januar 2011 - 10:01 #6
Mange tak Arne!

Jeg kan nemlig også connecte, men kun med SQLServer auth. Problemet er, at alle vores servere er windows auth only.
Jeg tror jeg eksporterer som et SQL script, og så smider jeg scriptet i en query i selve programmet. Jeg er dog gået bort fra DBDesigner og over til MySQL Workbench, da designet er del mere lækkert.

vh

spliid
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2011 - 22:40 #7
Der er en del programmer i denne kategori. Nogle gratis nogle hundedyre.

Hvorfor fokuserer du på MySQL "baserede" programmer?
Avatar billede spliid88 Nybegynder
24. januar 2011 - 08:06 #8
Jeg anede ikke der var forskel i sql syntaksen, og så må jeg se, om jeg kan finde et gratis program!
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2011 - 03:30 #9
Kommet videre?
Avatar billede spliid88 Nybegynder
03. marts 2011 - 07:52 #10
Hej Arne!

Jeg er desværre ikke kommet videre på dette område!

Jeg har prøvet at erhverve mig ErWin, som burde kunne klare ærterne. Dette er dog ikke freeware, og koster en formue.

Jeg tror desværre, at jeg bliver nød til at oprette tabellerne og sætte relationships op manuelt :-(!

Mange tak fordi du følger op. Fornemt.

vh

spliid
Avatar billede spliid88 Nybegynder
23. marts 2011 - 17:35 #11
luk