Avatar billede JNqrgaad Praktikant
17. januar 2011 - 17:32 Der er 3 kommentarer

Se film fra ekstern harddisk

Jeg havde tænkt mig at tage backups af min efterhånden ret store dvd samling. Min ide var at jeg på denne måde ville kunne samle dem på en ekstern og fra den afspille dem på tvet.
I forsøget på dette er jeg dog rendt ind i et problem.

Mit tv/soundbar kan kun læse min harddisk såfremt den er formateret til fat32. Og altså ikke exFat og NTFS. Dette er et problem da fat32 kun tillader de enkelte filer til max at fylde 4 gb, og da de fleste dvdfilm efterhånden fylder mere end 4 gb, kan de ikke godtages af harddisken såfremt den er formatteret til fat32.

Så jeg kan enten vælge at have en harddisk med plads til film på (NTFS), men som ikke virker på mit tv og derfor gør det overflødigt. eller jeg kan have en harddisk som er fat32, men som så ikke har plads til nogen film, og derfor også er lige meget.

Kender i til et program der enten kan fjerne fat32' 4gb grænse, eller skabe et format som virker på tv og som ikke har nogen limitations.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2011 - 17:55 #1
Understøtter dit tv/soundbar kun almindelige dvd filer eller
Kunne måske konverteres til et ikke tabsgivende format?
Avatar billede chalde Seniormester
17. januar 2011 - 20:09 #2
Du kan ikke få fat32 til at acceptere mere end 4gb. Det er skabt længe før 4gb var en håndgribelig størrelse, og begrænsningen er dybt forankret i arkitekturen bag det.

Men gør som #1 hentyder til. Tag et kig i manualen til tv'et og se hvad der understøttes af formater, og konvertér herefter til et af disse formater.
Avatar billede mchlbk Praktikant
21. januar 2011 - 07:55 #3
Og tjek i øvrigt om din soundbars firmware er opdateret. Min pvr kunne også kun læse fat32, men i seneste firmwareupdate fik den ntfs-support.