Avatar billede SoronSR Nybegynder
11. januar 2011 - 01:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny trådløs router

Da jeg ikke kan få fikset hverken DI-524up el DI-524 må jeg nu ud og få købt en ny.

Jeg har følgende oplysninger/krav:

10/2 mbit forbindelse

Har PS3 slim kobleet på samt 2 bærbare computere

Og det behøves ikke være i den dyre ende af skalaen..

Håber der nogle der kommer med nogle gode forslag da jeg er helt på bar bund.
Avatar billede goglov Seniormester
11. januar 2011 - 01:53 #1
Hold dig fra Zyxel i den billige ende. jeg har fået min udskiftet flere gange og supporten er venlig, flink og hurtig. men når det nu er en model der virker man vil have .....
Avatar billede frederikschack Nybegynder
11. januar 2011 - 03:00 #2
Jeg er enig med Goglov, men vil tilgengæld sige at alle netværksproducenter har lavet nogle skod routers. Der findes ikke et "Intel" blandt netværksproducenter. Jeg synes faktisk at der er langt mellem velfungerende routers.

En router jeg var meget glad for det var WRT54G, MEN det er kun ganske bestemte versioner af den der fungerer og kun de versionder med Linux.

Jeg har hørt godt om WRT120N og den må siges at være i den billige ende:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=wrt120&sp=all&pid=705743

P.t. har jeg selv en Fritz!Box 7570 og det er bare den fedeste router, men den er dyr.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
11. januar 2011 - 03:04 #3
Fritz!Box har et integreret ADSL2+ og VDSL modem, USB stik (som understøtter op til 3 enheder via usb-hub), FTP-server funktion, VOIP (er faktisk en hel lille telefoncentral), har DECT (til trådsløse telefoner, man kan ringe over både VOIP og almindelig telefonline med den o.s.v.
Avatar billede SoronSR Nybegynder
11. januar 2011 - 04:07 #4
wow det var bare en masse ord jeg ikke fattede en brik af.. :P er det så svært at finde en ordentlig trådløs router da :)

Den linksys du fandt ser ud som noget jeg havde forestillet mig. nogen der har erfaringer med den?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
11. januar 2011 - 07:08 #5
Hej igen,

Jeg har lige kigget lidt rundt og der er blandede følelser omkring den der 120n. Jeg kan læse at den fungerer super godt med DD-WRT, men det skal man selv flashe den med.

Den her er lidt gammeldags, men det er nok det bedste bud på en router der bare fungerer (den WRT54G jeg snakkede om før):
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=wrt54gl&sp=all&pid=181069
Avatar billede frederikschack Nybegynder
11. januar 2011 - 07:16 #6
Det er vigtigt at det er den model der hedder WRT54GL. Det sidste L står for at der er Linux i den.
Avatar billede lalas2010 Nybegynder
12. januar 2011 - 12:22 #7
- vil da ikke mene at der er lavet tådløse routere som både understøtter windows og linux.
Enten understøtter de nu tidens techologi eller ikke.

Men ellers er det et udemærket produkt.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. januar 2011 - 12:28 #8
Hej Lalas,

Det har ikke noget at gøre med hvad den understøtter, det har noget at gøre med hvilket styresystem der er i Routeren. Den understøtter de gægse netværksprotokoller og er derfor kompatibel med alle operativsystemer der understøtter disse protokoller.

Grunden til at det skal være den med Linux, det er at de andre er noget ustabilt skidt.

M.v.h.
Frederik
Avatar billede lalas2010 Nybegynder
12. januar 2011 - 12:38 #9
hej frederik.

Det har jeg så aldrig hørt noget om. for styresystemet burde da være ens, det vel bare routerens tråløse netkort som kan understøtte nogle andre protokoller end hvis det skulle være til en ren windows maskine

Mvh
Lars
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. januar 2011 - 12:43 #10
Hej Lars,

Det det må du så læse lidt op på, der benyttes VxWorks og Linux i Linksys' routers og andre kan benytte det styresystem de måtte ønske. Der er ikke noget krav til at netværksproducenter skal bruge et bestemt styresystem.

M.v.h.
Frederik