Avatar billede Beach Mester
11. januar 2011 - 00:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløs sender/modtager til lyttebøffer

Er ved at være godt træt af mine nuværende Sennheiser HDR120 bøffer, da lydkvaliteten efterlader en del:-(

Tænker derfor at kaste kroner efter nogle nye bøffer, hvilke det bliver ved jeg endnu ikke, men bliver valgt efter lyttetests i div. butikker.

Søger altså ikke forslag til nye hovedtelefoner...!

Jeg vil til tider rigtig gerne gøre brug af den mulighed at kunne bevæge mig frit rundt (f.eks sammen med min gode ven græsslåmaskinen) og tænker om ikke der findes en transmitter / receiver som man kan sætte imellem lydgiver og bøfferne?

Er godt klar over der skal bæres kabler, batteri og modtager når man er på "farten", det kan jeg leve med hvis jeg får bonus på lyden på den konto, og når det nu findes inden for mikrofoner så findes det vel også den anden vej eller???

Vil med det samme lige sige at jeg sætter pris på lydkvaliteten (det er jo derfor jeg ommøblere!) og derfor ikke ønsker forslag fra bilka, aldi og grej i den dur *S*

//B
Avatar billede frederikschack Nybegynder
11. januar 2011 - 01:06 #1
Er Jabra BT3030, kombineret med en bluetooth enhed eller en bluetooth sender, måske en løsning? Den har A2DP, så du får det i stereo.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
11. januar 2011 - 01:08 #2
Avatar billede frederikschack Nybegynder
11. januar 2011 - 01:09 #3
Hvad er det for et system du skal sende fra?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
11. januar 2011 - 01:11 #4
Og så lige et link til Jabra BT3030. Den har et 3,5mm minijack.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=439163
Avatar billede Beach Mester
13. januar 2011 - 23:18 #5
Hey... Så er jer tilbage igen.

En BT enhed med en klasse II sender kan sende omkring 10 meter hvilket slet ikke dækker ind der hvor jeg skal bruge det.

De bøffer jeg bruger nu, kan sende omkring 100 meter igennem træ, beton og alverdens andet grej, da den sender / modtager med frekvensmodulation (FM).
Så vi skal min. op i den klasse for at det kan bruges.

Det system jeg skal sende fra er mit HiFi anlæg placeret i stuen, og modtageren er de bøffer jeg vælger at købe (er endnu ikke valgt).
Mine tanker går lidt omkring Sennheiser HD 380 Pro, men skal først lige prøve dem af nogle timer inden jeg handler.

Da vi er i en klasse som suger en hel del strøm, så tror jeg heller ikke din modtager (Jabra BT3030) kan holde power i mange minutter inden den løber kold.

Mine tanker går på en bælteholdt modtager med indbygger forstærker som kan modtage fra en sender inde i stuen, altså en modtager der kan føde et sæt bøffer der kræver power og en sender der har en rækkevide på mindst 100 meter. Det er vigtigt at modtager/sender er meget nem at fastholde på frekvensen (FM) og har en lydkvalitet som mindst holder det som jeg allerede har. Ellers er der jo ikke nogen grund til at skifte;-)

Har luret en masse grej-butikker igennem som sælger bla. til scenebrug, men her har de kun mikrofon grej der sender den modsatte vej af hvad jeg skal bruge. Men tror det er i denne boldgade jeg skal finde mine svar.

Håber du har fået en større ide om hvad det er jeg går efter

//B
Avatar billede frederikschack Nybegynder
14. januar 2011 - 08:06 #6
Ja ok, så kan vi godt bevæge os op i den dyre prisklasse :o) Det er ikke et område jeg har kendskab til. Det jeg havde tænkt, det var at du kunne have en ledning trukket fra anlæget, med en transmitter koblet til, som kunne tages udenfor (eller sidde permanent udenfor). Så har du bevægelsesfriheden, omend inden for de der 10-15 meters radius.

Jeg kan dog godt se at det er noget lidt andet du efterspørger, men jeg ville mene at ovenstående løsning er lidt lettere at bære rundt på :o)
Avatar billede Beach Mester
15. januar 2011 - 05:38 #7
Jeps, ved godt jeg kommer til at bære rundt på noget mere end bare en lille dims. Men man må jo lide for skønheden:-)
Tror nu ikke det behøves at være SÅ voldsomt igen, hvis man tænker i rå strøm så vil en kasse på størrelse med en gammel walkmann jo kunne holde på 6-8 celler af 1,2V hvilket burde være rigeligt til at sparke gang i en micro-amp og en modtager. Og kigger man igen på forholdet inden for mikrofoner så er det jo endnu mindre grej de slæber rundt på.

Jeg leder lidt videre og håber at en lydnørd med viden inden for scenebrug måske dumper forbi tråden.

//B
Avatar billede Beach Mester
07. marts 2011 - 23:57 #8
Hmm.... Ikke rigtigt noget at hente, så jeg lukker

//B